شرایط جذب سرباز معلم

موبنا – دستورالعمل جذب و بکارگیری سرباز معلمان در سال ۹۵ از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد. در این بخشنامه آمده است: «در جذب و بکارگیری افراد ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس باید رعایت شود. همچنین ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی از …

موبنا – دستورالعمل جذب و بکارگیری سرباز معلمان در سال ۹۵ از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: «در جذب و بکارگیری افراد ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس باید رعایت شود. همچنین ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی از پذیرش رشته‌های مرتبط با پزشکی (ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و…) باید خودداری شود.

در ادامه این بخشنامه آمده است که از مشمولین واجد شرایط دارای شرایط برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام ‌آنها تیر و شهریور ۹۵ است ثبت‌نام صورت گرفته و اسامی پذیرفته شدگان نهایی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت امسال به حوزه ستادی آموزش و پرورش ارسال شود.

بر این اساس فهرست مدارک داوطلبان حائز شرایط و امتیاز لازم بلافاصله در اختیار هسته گزینش استان قرار گرفته و هماهنگی لازم در خصوص دریافت نظر نهایی در زمان مناسب انجام خواهد گرفت.

در این بخشنامه تأکید شده است: مجریان معلمان وظیفه استان پس از ثبت‌نام داوطلبان برگه اعزام به خدمت آنها را تا چند روز قبل از اعزام به مراکز آموزشی نزد خود نگه دارند و سپس قبل از اعزام به همراه برگه اعلام محل خدمت که از سازمان وظیفه عمومی ناجا برای پذیرفته شدگان ابلاغ شده جهت تحویل به مراکز آموزشی به آنها عودت دهند. بر این اساس اسامی پذیرفته شدگان نهایی مطابق سهمیه تخصیصی در زمان مقرر و به صورت تکمیل نرم‌افزار طراحی شده در این خصوص ارسال می‌شود.

در این بخشنامه که از سوی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده داوطلبان باید در هنگام ثبت‌نام فرم تعهدنامه رعایت شئونات شغل معلمی و رعایت ضوابط عمومی گزینش در طول مدت خدمت و همچنین فرم پرسشنامه اطلاعات فردی گزینش را نیز تکمیل و پس از الصاق یک قطعه عکس به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه تحویل مسئول ثبت‌نام کنند که این فرم‌ها پس از فهرست‌بردرای به هسته گزینش استان تحویل خواهد شد.

داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی و روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند که به تأیید اداره کل آموزش و پرورش استان برسد، علاوه بر این برگه آماده به خدمت پذیرفته‌شدگان باید ممهور به مهر انجام واکسیناسیون باشد.

در بخش دیگری از این بخشنامه تأکید شده است: برنامه این وزارتخانه انتخاب مشمولینی است که کسری خدمت ندارند و بایستی در این خصوص از متقاضیان تعهد گرفته شود. متقاضیان در صورت کتمان کسر خدمت و سپس درخواست استفاده از آن در طول سال تحصیلی ملزم به جبران خسارات مادی ناشی از «خروج قبل از پایان سال تحصیلی»‌ و «هزینه دوره آموزشی بدو خدمت و دوره آموزش نظامی»‌ هستند. بر این اساس ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف غیرمجاز است و انجام خدمت ضرورت در آموزش و پرورش هیچگونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

همچنین وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: اعزام پذیرفته شدگان به مراکز آموزش نظامی در تاریخ اول تیرماه ۹۵ انجام خواهد شد، بنابراین باید در این خصوص اطلاع‌رسانی مناسب صورت گرفته و قبل از اعزام نیز برگه‌های اعزام افراد کنترل شود. اشتباه در ثبت مشخصات پذیرفته شدگان (به ویژه کد ملی)، موجب حذف ایشان شده و مسئولیت آن به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان است.

در پایان این بخشنامه آمده است که اگر مشمولی قبلاً درخواست معافیت پزشکی و یا تحصیلی کرده باشد سازمان وظیفه عمومی اعزام وی را لغو نموده و لذا از لیست سرباز معلمان کنار گذاشته می‌شود. لازم است این افراد در مهلت ثبت‌نام نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام کنند.»

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا