مخالفان روحانی برای بهار ۹۶ آماده می‌شوند

موبنا – هنوز انتخابات مجلس دهم به پایان نرسیده است که رقابت‌ها برای رسیدن به کاخ ریاست جمهوری آغاز شده و مخالفان دولت روحانی تمام قد وارد صحنه شده‌اند. برجام محور اصلی رقابت روحانی و مخالفان دولت است. محمود احمدی نژاد، سعید جلیلی و برخی دیگر مهم‌ترین چهره‌هایی هستند که روحانی و برجام را هدف …

موبنا – هنوز انتخابات مجلس دهم به پایان نرسیده است که رقابت‌ها برای رسیدن به کاخ ریاست جمهوری آغاز شده و مخالفان دولت روحانی تمام قد وارد صحنه شده‌اند. برجام محور اصلی رقابت روحانی و مخالفان دولت است. محمود احمدی نژاد، سعید جلیلی و برخی دیگر مهم‌ترین چهره‌هایی هستند که روحانی و برجام را هدف قرار داده‌اند.

احمدی نژاد می‌گوید:”همین که شما امروز از من می خواهید در انتخابات نامزد شوم و از شنیدن خبر احتمال نامزدی ما خوشحال شده اید نشان می دهد که اینها [دولت روحانی] گند زده اند.” او همچنین در برابر این پرسش که “آیا در بحث برجام پیروز بودیم؟” پاسخ داد: از مردم بپرسید، چرا از من می‌پرسید؟ مردم باید بگویند برجام چگونه بوده است.

سعید جلیلی مسئول سابق پرونده هسته‌‎ای ایران نیز گفته است:” اگر رئیس جمهور می‌شدم برجام را امضا نمی‌کردم چراکه اندیشه بنده متفاوت از کسانی است که این توافق را امضا کرده‌اند.”
مخالفان روحانی برای بهار ۹۶ آماده می‌شوند

همانطور که مشاهده می‌کنید مهم‌ترین چهره‌های سیاسی مخالف دولت وارد میدان شده‌اند تا با هدف زدن برجام سال ۹۶ را تبدیل به آخرین سال ریاست جمهوری روحانی کنند. آنها معتقدند سال ۹۵ در سپهر سیاست ایران سال بسیار مهمی است. نتایج برجام، قطعا در این سال مشخص خواهد شد. توافق هسته‌ای در حالتی برای روحانی شیرین خواهد شد که برجام به ثمر بنشیند و ایران تبدیل به یکی از بازارهای مهم اقتصادی جهان شود و اوضاع معیشت مردم رو به بهبود رود و ایرانی‌ها برجام را در زندگی خود حس کنند.

نوشته های مشابه

از سوی دگر مخالفان دولت منتظر هستند تا برجام با شکست روبرو شود. آنها که از ابتدا معتقد بودند که مذاکره و گفت‌وگو حول دستاوردهای هسته‌ای ایران از ابتدا اشتباه بوده است و برجام منتهی به سعادت ملت ایران نخواهد شد. سخنان سعید جلیلی مبنی بر اینکه نحوه تفکر او با روحانی و تیمش متفاوت است مهر تاییدی بر این معنا است.

در چند انتخابات گذشته ریاست جمهوری ایران رقابت‌ها بیتشر حول محور مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از قبیل آزادی‌های مدنی بوده است اما به نظر می‌رسد در انتخابات سال ۹۶ برای اولین بار یک توافق میان ایران و کشورهای ۱+۵ در صدر برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باشد. قطعا مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری آینده در زمینه برجام خواهد بود و نامزدهای انتخابات سعی خواهند کرد از این مسیر رای مردم را به سمت خود جلب کنند.

روحانی در صورت حضور در دور دوم انتخبات تلاش خواهد کرد نکات مثبت برجام را به مردم متذکر شود و از آینده درخشان ایران سخن بگوید و مخالفان او از بی سرانجام بودن برجام و از دست رفتن اقتدار مردم می‌گویند.

سال ۹۵، سال مهمی برای دولت و منتقدان اوست و می‌تواند سرنوشت آینده ایران را مشخص کند. برجام می‌تواند دوران روحانی را ۸ ساله و یا او را تبدیل به تنها رئیس جمهور ایران کند که یک دوره بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زده است.

 منبع: عصر ایران | نویسنده: مصطفی داننده 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا