شارپ اولین گوشی هوشمند روباتیک جهان را معرفی کرد

موبنا – شارپ اولین گوشی‌هوشمند روباتیک جهان را معرفی کرد. نام این محصول روبوهن است که در قالب یک روبات انسان نما راهی بازار شده و با استفاده از آن می‌توان کارکرد یک گوشی هوشمند را در کنار ظاهری روباتیک در اختیار داشت. روبوهن قادر است کارهایی را نظیر پیاده‌روی و رقص انجام داده و …

موبنا – شارپ اولین گوشی‌هوشمند روباتیک جهان را معرفی کرد. نام این محصول روبوهن است که در قالب یک روبات انسان نما راهی بازار شده و با استفاده از آن می‌توان کارکرد یک گوشی هوشمند را در کنار ظاهری روباتیک در اختیار داشت. روبوهن قادر است کارهایی را نظیر پیاده‌روی و رقص انجام داده و تصاویر را با استفاده از یک نمایشگر اچ‌دی در اختیار کاربرانش قرار دهد.

روبوهن مبتنی بر اندروید بوده و نسخه‌ی سیستم عامل مورد استفاده در آن آبنبات چوبی است. قیمت تعیین شده برای این گوشی هوشمند ۱٫۸۰۰ دلار است که از فاصله‌‌ی بسیار زیادی با بهترین پرچمداران موجود در بازار دارد. این روبات که توسط کمپانی ژاپنی شارپ توسعه یافته از وجود یک نمایشگر ۲ اینچی با رزولوشن ۷۲۰P بهره می‌برد. شارپ اعلام کرده که این گوشی هوشمند را در اواخر ماه می سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده روبوهن با شرکات اپراتورهای مخابراتی کوچک در ژاپن روانه‌ی بازار خواهد شد و از این‌رو کمپانی‌های بزرگ دخالتی در عرضه‌ی آن به بازار نخواهند داشت.

این روبات علاوه بر داشتن ظاهر روباتیک، دارای قابلیت‌های هوشمند دیگری نیز هست که از جمله‌ی آن می‌توان به امکان خواندن پیام‌های متنی و اعلام تماس‌های دریافتی اشاره کرد. شارپ این گوشی هوشمند روباتیک را با همکاری دانشگاه توکیو توسعه داده است. از جمله‌ی قابلیت‌های این گوشی هوشمند باید به حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی و باتری ۱٫۷۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. ضمنا دوربین ۸ مگاپیکسلی و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۰ نیز روی آن تعبیه شده که آن را بیش از پیش شبیه به گوشی‌های هوشمند می‌کند.

روبوهن بصورت محدود قادر است تا احساسات مالک خود را شناسایی کرده و تعاملاتی را در این رابطه با وی داشته باشد. برای مثال این گوشی قادر است تا در زمان ورود مالک به اتاقی که در آن قرار دارد، وی را با اسم کوچک صدا کرده و از وی استقبال کند. همچنین در صورتی که دارنده این گوشی بنا بر دلایلی بگیرد،روبوهن به وی اظهار علاقه کرده و سعی می‌کند تا احساسات مالکش را به خود جلب کند.

شارپ پیش‌بینی کرده که به فروش ۵۰۰۰ دستگاه از این روبات در هر ماه دست خواهد یافت. همانطور که اشاره کردیم این کوشی هوشمند روباتیک در ۲۶ ماه می روانه‌‌ی بازار ژاپن خواهد شد.

 منبع: زومیت | نویسنده: حسین خلیلی صفا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا