کاربردی‌ترین روبات‌های تلگرام

موبنا – یک روبات می‌تواند عملکردی مانند یک روزنامه هوشمند داشته باشد و محتویات مرتبط با خواسته‌های شما را به محض انتشار، پیش روی شما قرار دهد یا اینکه می‌تواند گفت‌وگوهای تلگرامی را در قالب بهره‌گیری از سرویس‌های جانبی غنی سازد یا حتی امکان بهره‌مندی از خدمات جانبی مانند مشاهده پیش‌بینی وضعیت آب و هوا …

موبنا – یک روبات می‌تواند عملکردی مانند یک روزنامه هوشمند داشته باشد و محتویات مرتبط با خواسته‌های شما را به محض انتشار، پیش روی شما قرار دهد یا اینکه می‌تواند گفت‌وگوهای تلگرامی را در قالب بهره‌گیری از سرویس‌های جانبی غنی سازد یا حتی امکان بهره‌مندی از خدمات جانبی مانند مشاهده پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و ترجمه مطالب را فراهم کرده و در نهایت از این فراتر رفته و به‌عنوان یک شطرنج‌باز حرفه‌ای در مقابل شما قرارگیرد. امکان استفاده از روبات‌ها از طریق ارسال پیام و دستورات مختلف به روبات، با بازکردن پنجره گفت‌وگو یا اضافه کردن آنها به گروه‌های مختلف تلگرامی وجود دارد اما به‌عنوان راهکاری ساده، می‌توانید ثبت‌نام برای دریافت خدمات روبات را با تایپ نام روبات بعد از علامت @ در قسمت جست‌وجو، انجام دهید. با این مقدمه، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به کاربردی‌ترین روبات‌های انگلیسی و فارسی که در حال حاضر از طریق پیام‌رسان تلگرام پیش روی کاربران قرار گرفته‌اند. این نکته را باید اضافه کرد که بحث روبات‌ها به تازگی از سوی برندها و شرکت‌های مختلف جدی گرفته شده و به همین دلیل اغلب روبات‌های تلگرام هنوز در مراحل ابتدایی رشد خود هستند و به مرور و با اضافه شدن کاربردهای مختلف و امکانات جدید و به خصوص استفاده از مدل‌های هوشمند برقراری ارتباط با کاربران شاهد یک مسیر جدید ارتباطی خواهیم بود که تحولی بزرگ را در عرصه تولید و عرضه محتوا روی فضای مجازی ایجاد خواهد کرد.

Weatherman؛ پیش‌بینی دقیق آب و هوا
با توجه به شرایط جوی کنونی بدنیست شما هم نیم‌نگاهی به استفاده از روبات برترِ فعال در زمینه پیش‌بینی وضع آب و هوا داشته باشید. weatherman_bot@ پیش‌‌بینی وضع هوای روز جاری، روز آینده و پنج روز آتی را در قالب بهره‌گیری از زبان‌های مختلف ( از جمله زبان فارسی) فراهم می‌کند. علاوه بر این می‌توانید هشدارهای متفاوت مربوط به آب و هوا را نیز دریافت کنید.

Hadiskade؛ دریافت روزانه احادیث ائمه اطهار(ع)
این روبات علاوه بر ارسال روزانه احادیث ائمه اطهار(ع) بخش‌هایی مانند حدیث‌گرافی، حدیث سلامت و مطالب زیبا و آموزشی در حوزه مسائل دینی را در قالب تصاویر پیش‌روی کاربران قرار می‌دهد. آدرس این روبات، hadiskade1_bot @ است.

Movie Tracker؛ روبات عاشقان سینما
روبات بعدی که معرفی آن خالی از لطف نخواهد بود،Movies Tracker است که با بهره‌گیری از پایگاه داده‌ای وب‌سایت IMDB اطلاعات کاملی را درخصوص فیلم‌های سینمایی در اختیار شما قرار می‌دهد. سال تولید، مدت زمان، کشور سازنده، کارگردان، نویسنده، خلاصه‌ای از فیلم و حتی پوستر فیلم با بهره‌گیری از این روبات پیش روی شما قرار می‌گیرد. این روبات در آدرس movieS4Bot @ آماده ارائه خدمات به شما است.

UMAD؛ روباتی برای ایجاد محتویات خاص
UMAD روباتی است که صرفا برای یافتن عکس و تصاویر متحرک (GIF) جالب و خنده‌دار برای استفاده در محیط‌های گفت‌وگو کاربرد دارد. این روبات با بهره‌گیری از پایگاه داده‌ای متنوع توانسته در رده سوم بهترین روبات‌های تلگرامی (با زبان‌انگلیسی) قرار گیرد. با این اوصاف بد نیست نیم‌نگاهی هم به UmadBot@ داشته باشید.

Delorean؛ سفر به آینده
این روبات با ارائه راهکاری ساده (پس از تنظیم موقعیت جغرافیایی) امکان تنظیم هشدارها و یادآورهای مختلف را فراهم می‌کند. در واقع با مشخص کردن موضوعی که باید به شما یادآوری شود و زمان یادآوری، راس ساعت و تاریخ مشخص شده، هشداری از سوی این روبات صادر و پیش روی شما قرار خواهد گرفت. این روبات در آدرس delorean_bot@ در دسترس قرار گرفته است.

Yandex Translator؛ روبات مترجم
این روبات هوشمند، در واقع مترجمی ویژه در داخل تلگرام است که امکان ترجمه ساده کلمات و حتی جملات را از زبانی به زبان دیگر فراهم می‌کند. به منظور مشخص کردن زبان خود (زبان مبدا) کافی است از دستور / setmylang استفاده کنید و پس از آن زبان مقصد را با دستور / tolang مشخص کنید. حالا هر کلمه یا متنی که در کادر گفت‌وگو تایپ و ارسال کنید، سریعا به زبان مقصد ترجمه خواهد شد. برای دسترسی به این روبات، عبارتytranslatebot@ را جست‌وجو کنید.

Andy؛ معلم خصوصی آموزش زبان
Andy دوست صمیمی است که در محیط تلگرام به شما زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد. یادگیری زبان از طریق انجام مکالمات، پاسخگویی به سوالات، تعریف کردن لطیفه یا حتی بازی کردن با او خالی از لطف نخواهد بود. اندی روباتی جوان و با ذوق است از همین رو در صورتی که حرفی زد که باب میل شما نبود، به دل نگیرید. آدرس منزل اندی در تلگرام،AndyRobot @ است.

Study With Robot؛ روبات بچه‌درس‌خوان‌ها
این روبات همه‌چیز‌دان، در واقع آچار فرانسه‌ای درخصوص آموزش مطالب مختلف به کاربران است. امکان استفاده از سرویس‌های مرتبط با فایل‌های پی‌دی‌اف، آزمون سنجش هوش، یادگیری زبان، فراگرفتن روش‌های مصاحبه، آزمون IAS، تاریخ جهان، جغرافیا و علوم موضوعاتی است که این روبات از آنها پشتیبانی می‌کند. آدرس این روبات ias16bot@ است.

National Geographic؛ دنیا از نگاه حرفه‌ای‌ها
زندگی، پر از ماجراجویی‌ها و البته مناظر و چشم‌اندازهای بدیع و شگفت‌انگیز است. با این وجود اگر وقت و یا سرمایه‌ کافی برای سفر به دور دنیا را ندارید بدنیست از طریق تلگرام، دنیا را از نگاه عکاسان حرفه‌ای نشنال ژئوگرافیک مشاهده کنید. natgeobot @ آدرسی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما به آن سر بزنید.همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تنوع روبات‌های تلگرامی انگلیسی زبان و سرویس‌هایی که پیش‌‌روی کاربران قرار می‌دهند، گسترده و مطلوب است. با این دید، بدنیست نگاهی هم داشته باشیم به روبات‌های وطنی و فارسی زبان و خدماتی که در قالب این پیام‌رسان، به شکل بومی‌شده پیش‌روی کاربران قرار می‌دهند.

Shahbeitbot؛ روبات عاشقان شعر
این روبات که مدعی است اولین و عظیم‌ترین روبات ادبی ایران به حساب می‌آید، روزانه مجموعه‌ای از ابیات شعر پارسی را برای شما ارسال می‌کند. آدرس این روبات هم shahbeitbot @ است.

khabargardi؛ جدیدترین اخبار روز
همان‌طور که از عنوان این روبات پیداست، ارسال روزانه خبرهای مهم و جالب توجه را در دستور کار قرارداده است. خبرگردی، از معدود روبات‌های خبری فعال است که بدون ایجاد وقفه، مهم‌ترین خبرهای روز ایران و جهان را پیش روی شما قرار می‌دهد. آدرس این روبات نیز khabargardibot @ است.

Englishi؛ آموزش زبان‌های مختلف
این روبات، در زمینه ارائه برنامه‌های مختلف با هدف آموزش زبان‌های زنده دنیا از جمله انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی راه‌اندازی شده است. در منوی آغازین این روبات باید زبان مورد نظر خود را مشخص کرده تا با دریافت لینک برنامه مربوط به برنامه، مواردی مانند دیکته، پر کردن جاهای خالی و تمرین‌های دیگر را به‌منظور تقویت زبان مشاهده کنید. آدرس این روبات هم englishi_bot@ است.

 منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا