مقایسه مقدار حرارت‌ تولیدی بین ال جی جی ۵، گلکسی اس ۷ و نکسوس ۶ پی در بنچمارک ها

موبنا – برای اینکه فشار لازم و زیادی به جی ۵، گلکسی اس ۷ و نکسوس ۶ پی وارد شود، آزمایش‌های ۳DMark Slingshot و Geekbench 3 بر روی این دو دستگاه اجرا شده است و در همین حال اپلیکیشن‌ مخصوصی دمای سنسور‌های دستگاه را نشان می‌دهد و یک دماسنج خارجی نیز در مهم‌ترین نقاط پشت دستگاه وصل …

موبنا – برای اینکه فشار لازم و زیادی به جی ۵، گلکسی اس ۷ و نکسوس ۶ پی وارد شود، آزمایش‌های ۳DMark Slingshot و Geekbench 3 بر روی این دو دستگاه اجرا شده است و در همین حال اپلیکیشن‌ مخصوصی دمای سنسور‌های دستگاه را نشان می‌دهد و یک دماسنج خارجی نیز در مهم‌ترین نقاط پشت دستگاه وصل شده تا دمای این دستگاه‌ها را در آن بخش‌ها نشان دهد.

نتایج نشان می‌دهند که جی ۵ پس از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نزدیک به ۴۰ درصد از عملکرد پردازنده گرافیکی خود را از دست داده و در مقام مقایسه گلکسی اس ۷ تنها ۲۵ درصد از عملکرد پردازنده‌های خود را از دست داده است. نکسوس ۶P با پردازنده‌ای که برای نسل قبلی پرچم‌دار‌ها است در مقایسه با دو دستگاه دیگر این آزمایش بیشتر از همه داغ شده است.

g5-lg

نتایج نشان داده‌اند که پردازنده گرافیکی Adreno 530 منبع اصلی سازنده گرمای اسنپدراگون ۸۲۰ است. بنابراین اگر مدت زمان مشخصی را به بازی بپردازید، پردازنده‌های گرافیکی که در کنار اسنپدراگون ۸۲۰ قرار گرفته‌ می‌توانند حرارت بسیار زیادی تولید کنند.

نوشته های مشابه

نتایج بنچمارک

نتایج بنچمارک

نتایج بنچمارک

همان طور که در تصاویر نیز می‌بنید کوالکام از گذشته درس گرفته و با بالا رفتن دما سعی می‌کند عملکرد پردازنده گرافیکی پایین بیاورد تا دما بیش از حد بالا نرود. اما در پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ این کاهش عملکرد کمتر صورت می‌گیرد و همان طور که می‌بینید دما بالاتر می‌رود. با این حال همان طور که می‌بینید پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ عملکرد خیلی خوبی دارد و با این که افت عملکرد کمتری در مرور زمان دارد اما توانسته دما را نیز کنترل کرده و پایین نگه دارد.

با این حال با توجه به نتایج بالا به نظر می‌رسد سامسونگ توانسته بهتر از کوالکام افزایش دمای پردازنده را کنترل کند.

 منبع: زومیت | نویسنده: امین فیض پور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا