ترکیب ۱۱ نفره و تاکتیک اصلی پرسپولیس برانکو برای دربی ۸۲(+تحلیل/شماتیک)

موبنا – پرسپولیس در حالی قدم به دربی می گذارد که یکی از موثرترین بازیکنان فصل جاری اش را در اختیار ندارد. غیبت کمال کامیابی نیا در این دیدار از آن جهت اهمیت دارد که قرمزها در همه بازی ها بوسیله او اکثر ضدحملات حریف را حنثی می کنند و در غیاب او خط دفاع پرسپولیس …

موبنا – پرسپولیس در حالی قدم به دربی می گذارد که یکی از موثرترین بازیکنان فصل جاری اش را در اختیار ندارد. غیبت کمال کامیابی نیا در این دیدار از آن جهت اهمیت دارد که قرمزها در همه بازی ها بوسیله او اکثر ضدحملات حریف را حنثی می کنند و در غیاب او خط دفاع پرسپولیس مانند یک سقف بدون ستون خواهد بود. برانکو که در فصل جاری سیستم پایه تیمش را ۲-۴-۴- قرار داده در این بازی و در غیاب بازیکن موثرش هم همین کار را خواهد کرد.

ترکیب 11 نفره و تاکتیک اصلی پرسپولیس برانکو برای دربی(+تحلیل/شماتیک)

ترکیب احتمالی پرسپولیس

به نظر می رسد ترکیب پرسپولیس برابر استقلال حدودا مشخص باشد و با چند اختلاف ساده بتوان آن را حدس زد. اما دوسوال مهم در مورد ترکیب پرسپولیس وجود دارد . اول اینکه کفشگری بازی کند یا نوراللهی یا هر دو و دوم اینکه طارمی جلوتر بازی می کند یا علیپور. هر کدام از این دوتغییر می تواند تاثیری ویژه ای بر تاکتیک پرسپولیس داشته باشد.چه اینکه حضور نوراللهی و جلو بازی کردن طارمی نشان می دهد که پرسپولیس مالیکت توپ را می خواهد و بازی کردن کفشگری و جلو بازی کردن علیپور نشان از تاکتیک ضدحمله ای پرسپولیس خواهد داشت.

ترکیب 11 نفره و تاکتیک اصلی پرسپولیس برانکو برای دربی(+تحلیل/شماتیک)

شکل یک ، پلن پایه پرسپولیس

شکل یک، پلن پایه پرسپولیس در اکثر بازی های امسال است. پرسپولیسی که مالکانه بازی می کند نوراللهی را در خط هافبک دارد و متمایل به سمت راست حمله خواهد کرد. جایی که احتمال اخطار گرفتن و حتی اخراج شدن مجیدی وجود دارد. این سیستم اما در ضدحملات بسیار پرریسک است. تیمی که بی مهابا جلو برود حتما در عقب نشینی مشکل خواهد داشت و در غیاب کامیابی نیا راحت تر هم گل خواهد خورد. همین مساله است که امکان ایجادشکل دو را زیاد می کند.

ترکیب 11 نفره و تاکتیک اصلی پرسپولیس برانکو برای دربی(+تحلیل/شماتیک)

شکل دو برای ضدحملات

شکل دو ، پلن پرسپولیس در روزهای ابتدایی فصل است. پرسپولیسی که درهر بازی موقعیت های زیادی داشت و گل نمی زد در شکل دو طارمی عقب تر بازی می کند و علیپور سرعتی جلوتر است. سیستمی که براساس ضدحمله طراحی شده و خیلی به مالکیت بالای توپ نیاز ندارد. در این شکل همه توپ ها به طارمی در دو جهت فرستاده خواهد شد و او و علیپور مدافعان کند حریف را جا خواهندگذاشت. مدلی که ریسک کمی دارد اما بسیار دفاعی به حساب می آید.

البته پرسپولیس می تواند با استفاده از بنگستون تیمش را ۲-۴-۴ ببیند و به سانتر از ابتدای بازی هم رو بیاورد و تاکتیک های مورد نظر برانکو می تواند انتخاب های دیگر هم باشد اما به نظر می رسد یکی از این دو تاکتیک برای تیم پرسپولیس انتخاب شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا