چهار قابلیتی که اچ تی سی ۱۰ را برتر از گلکسی اس ۷ سامسونگ می کند

موبنا – اچ‌تی‌سی دیروز گوشی‌هوشمند پرچمدار خود را با نام HTC 10 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند دارای مشخصات سخت‌افزاری نظیر سایر محصولات پرچمداری است که روانه‌ی بازار شده است. از جمله‌ی مشخصات فنی بارز این گوشی هوشمند باید به بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸۲۰، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نوع اولترا پیکسل …

موبنا – اچ‌تی‌سی دیروز گوشی‌هوشمند پرچمدار خود را با نام HTC 10 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند دارای مشخصات سخت‌افزاری نظیر سایر محصولات پرچمداری است که روانه‌ی بازار شده است. از جمله‌ی مشخصات فنی بارز این گوشی هوشمند باید به بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸۲۰، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نوع اولترا پیکسل ۲ اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این اچ‌تی‌سی ۱۰ را باید دوربین سلفی و دوربین اصلی این گوشی هوشمند خواند؛ چراکه اچ‌تی‌سی در پنل پپشت و جلو از یک لنز با دیافراگم F/1.8 استفاده کرده که لرزش‌گیر اپتیکال نیز روی آن تعبیه شده است.

با توجه به اینکه اچ‌تی‌سی از نظر مشخصات سخت‌افزاری، دست کمی از محصولات رقیب نظیر گلکسی اس ۷ و جی ۵ ال‌جی ندارد، اما باید به این موضوع اشاره کرد که این دو محصول قریب به یک ماه پیش در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون رونمایی شده‌اند و از این رو موج اول خریداران گوشی‌های هوشمند اندرویدی را به خود اختصاص داده‌اند. گلکسی اس ۷ و مخصوصا گلکسی اس ۷ اج به عنوان پرچمداران امسال سامسونگ، نظر بسیاری از کاربران و منتقدان را به خود جلب کرده است. این گوشی هوشمند با بهره‌گیری از یک دوربین خوب، بدنه‌ی فلزی و حافظه‌ی قابل افزایش در کنار مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید بسیاری از علاقمندان به گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. ال‌جی نیز با معرفی جی ۵ نشان داد که هنوز خلاقیت در این کمپانی حرف اول را می‌زند؛ چراکه کره‌ای‌ها پس از تغییر محل کلید‌های فیزیکی در جی ۲، حال در جی ۵ از طراحی ماژولار کمک گرفته‌اند که با استفاده از آن هم امکان خارج کردن گوشی وجود دارد و هم می‌توان از بدنه‌ی فلزی جی ۵ لذت برد. همچنین باید به لوازم جانبی این گوشی هوشمند نیز اشاره کرد که با بهره‌گیری از طراحی ماژولار جی ۵، می‌توان بهترین استفاده را از آن‌ها داشت.

در ادامه به بررسی چهار ویژگی اصلی اچ‌تی‌سی ۱۰ خواهیم پرداخت که کفه‌ی ترازو را برای این گوشی هوشمند سنگین‌تر می‌کند. این چهار ویژگی می‌تواند به عنوان برگ برنده‌ای برای اچ‌تی‌سی ۱۰ در برابر گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج تبدیل شوند.

بدنه‌ی فلزی

اچ تی سی 10

بدون شک گلکسی اس ۷ اج سامسونگ در زمره‌ی زیباترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار قرار دارد؛ اما پنل پشتی این گوشی هوشمند اثر انگشت را به خوبی جذب می‌کند که برای شماری از کاربران اصلا پسندیده نیست. در مقابل تایوانی‌ها، اچ‌تی‌سی ۱۰ را با بهره‌گیری از بدنه‌ی فلزی در پنل پشتی روانه‌ی بازار کرده‌اند که اصلا اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. همچنین این گوشی با توجه به فلز تراش خورده در پشت، به اندازه‌ی بدنه‌ی گلکسی اس ۷ اج لیز نیست و به راحتی در دست سر نمی‌خورد. در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که دیدن اثر انگشت روی گوشی اذیتتان کرده و دوست دارید تا با لمس گوشی، سرمای بدنه‌ی فلزی را به جان بخرید، پس اچ‌تی‌سی ۱۰ می‌تواند یک گوشی ایده‌آل برای شما باشد. مضاف بر اینکه اچ‌تی‌سی در جریان کنفرانس خود، مدعی شد، اچ‌تی‌سی ۱۰ آزمایش سختی را برای اثبات استحکام بدنه پشت سر گذاشته است.

بلندگوهای بوم ساند های-فای

اچ تی سی 10

در اچ‌تی‌سی ۱۰ دیگر خبری از بلند‌گوهای بوساند دوقلو نیست؛ با این وجود این گوشی همچنان از وجود دو بلندگو بهره می‌برد. در قسمتی که بلندگوی مربوط به انجام مکالمات قرار دارد، اچ‌تی‌سی یک بلندگویی را برای خارج کردن صداهای بم قرار داده؛ حال آنکه در پایین گوشی شاهد استفاده از بلندگویی هستیم که وظیفه‌ی تولید صداهای زیر را بر عهده دارد. این ترکیب مشابه ساختار بلندگوهای های-فای بوده و سعی می‌کند تا بازده این بلندگوها را در اختیار کاربران قرار دهد.

تجربه‌ی یک اندروید خلوت‌تر

اچ تی سی 10

اچ‌تی‌سی همراه با نسل جدید پرچمدار جدید خود، رابط کاربری سنس را نیز با تغییراتی در قالب نسخه‌ی جدید معرفی کرده است. در این حوزه اچ‌تی‌سی سعی کرده تا رابط کاربری خود را بیش از پیش ساده کند؛ بطوریکه متخصصان اچ‌تی‌سی برای طراحی سنس همکاری نزدیکی را با متخصصان گوگل به عمل آورده‌اند تا ظاهر رابط کاربری بیش از پیش ساده‌تر شده و همچنین تعداد اپلیکیشن‌های تکراری با کاربرد مشابه، کاهش یافته و به صفر نزدیک‌تر شود. برای مثال دیگر خریداران اچ‌تی‌سی ۱۰ همچون سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی شاهد وجود دو اپلیکیشن برای مدیریت ایمیل، دو مرورگر اینترنت، دو تقویم و سایر اپلیکیشن‌های مشابه نخواهند بود. بسیاری از تولیدکنندگان در کنار اپلیکیشن‌های گوگل، اپلیکیشن‌های مشابه خود را نیز روی گوشی قرار می‌دهند که اصلا جذاب نیست.

دوربین سلفی قدرتمند

اچ تی سی 10

دوربین سلفی اچ‌تی‌سی ۱۰ را باید حداقل روی کاغذ گزینه‌ای ایده‌آل برای دوستداران ثبت تصاویر سلفی بدانیم؛ چراکه این گوشی هوشمند از وجود لنزی واید و قدرتمند در کنار لرزش‌گیر اپتیکال و سنسور ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دیافراگم لنز مورد استفاده در دوربین سلفی F/1.8 است که با استفاده از آن می‌توان در محیط‌هایی با نور کم تصاویر بسیار جالب توجهی را ثبت کرد. استفاده از یک لنز با چنین دیافراگمی باعث کاهش سرعت شاتر، افزایش عمق تصویر و همچنین عملکرد خوب برای ثبت جزئیات می‌شود.

 منبع: زومیت | نویسنده: حسین خلیلی صفا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا