سگ‌ها هم کاربر شبکه‌های اجتماعی می‌شوند (+فیلم)

موبنا – به گزارش مشبل، این کار به مدد استفاده از ابزاری موسوم به Posting Tail ممکن شده است. Posting Tail یک جلیقه مجهز به دوربین است که می‌توان به تن حیوانات کرد و از ابزار و حسگرهای موجود در آن برای پی بردن به عواطف و احساسات این حیوان استفاده کرد. به عنوان مثال، …

موبنا – به گزارش مشبل، این کار به مدد استفاده از ابزاری موسوم به Posting Tail ممکن شده است. Posting Tail یک جلیقه مجهز به دوربین است که می‌توان به تن حیوانات کرد و از ابزار و حسگرهای موجود در آن برای پی بردن به عواطف و احساسات این حیوان استفاده کرد.

به عنوان مثال، جلیقه یاد شده با بررسی سرعت تکان دادن دم توسط سگ پی می برد که وی خوشحال است یا خیر. سپس دوربین جلیقه یک تصویر از سگ تهیه کرده و آن را به فیس بوک ارسال می کند. دوربین این جلیقه روی دم سگ قرار دارد و در زمانی که سگ سرش را برمی گرداند تصویری از صورت او تهیه می کند.

این جلیقه محصول مشترک Pedigree و Saatchi & Saatchi Madrid است و از رایانه های کوچک و جیبی Raspberry Pi به عنوان حسگر بهره می گیرد. حسگر یاد شده تفاوت میان سرعت حرکت دم سگ در حالت عادی و در حالت شادی را تشخیص می دهد.

جلیقه مذکور علاوه بر عکاسی از سگ در حالت شادی مجهز به جی پی اس برای نمایش موقعیت این حیوان بر روی نقشه هم هست. سازگاری با شبکه های وای – فای و ۳G از جمله دیگر امکانات این ابزار است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا