دربی‌۸۲؛ جنگ قهرمانی/ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال

موبنا – دربی ۸۲ در هفته بیست و ششم لیگ برتر روز جمعه ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که برانکو آن را حساس‌ترین بازی باشگاهی در فوتبال آسیا می‌داند و پرویز مظلومی هم خودش را مرد متخصص دربی‌ها. نبرد جمعه دو تیم ویژگی‌هایی منحصر به فردی دارد. بعد از مدت‌ها دو تیم …

موبنا – دربی ۸۲ در هفته بیست و ششم لیگ برتر روز جمعه ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که برانکو آن را حساس‌ترین بازی باشگاهی در فوتبال آسیا می‌داند و پرویز مظلومی هم خودش را مرد متخصص دربی‌ها.

نبرد جمعه دو تیم ویژگی‌هایی منحصر به فردی دارد. بعد از مدت‌ها دو تیم در جدول لیگ هم‌امتیاز و در کورس قهرمانی هستند و همین مساله حساسیت بازی را دوچندان می‌کند.

برنده این مسابقه می‌تواند اسب خود را برای قهرمانی در لیگ برتر زین کند و همین مساله نوید بخش یک بازی هجومی از هر دو تیم خواهد بود و اینکه برخلاف آمار و ارقام این دربی فروردینی مساوی تمام نشود.

در حال حاضر استقلال با ۴۵ امتیاز و تفاضل گل‌بهتر در رده دوم جدول است و پرسپولیس به دلیل خط دفاع ضعیفش در رده سوم قرار گرفته است. سرخپوشان ۲۷ گل خورده‌اند در حالیکه استقلال فقط ۱۹ گل دریافت کرده اما در خط حمله آمار به سود پرسپولیس است. سرخپوشان با ۳۸ گل زده قویترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. پرسپولیس در تمامی دیدارهای این فصل خود گل زده است اما آبی‌پوشان فقط ۳۳ گل زده‌اند.

پرسپولیس یک رکورد دیگر هم دارد سرخپوشان در ۱۶ مسابقه اخیر شکستی نخورده‌اند و همین رکورد شکست ناپذیری سرخپوشان را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد. استقلال در سه دیدار اخیرش به مساوی رضایت داده در حالیکه پرسپولیس هر سه بازی را برده است. شاید به خاطر همین آمار و ارقام است که برخی از کارشناسان شانس پرسپولیس را برای پیروزی بیشتر می‌دانند اما دربی یک بازی خاص است و تیمی که قبل از مسابقه بهتر است حتما برنده نمی شود.

همه امیدوارند که روز جمعه شاهد یک بازی هجومی و تماشاگر پسند از هر دو تیم باشیم. مسابقه‌ای که ویترین فوتبال باشگاهی ایران در آسیاست. داور این مسابقه هم به احتمال فراوان محسن ترکی خواهد بود. داوری که پیش از این ۶ بار این مسابقه را سوت زده است و شاید داور دربی ۸۲ تکراری باشد البته حسین زرگر و تورج حق‌وردی هم شانس قضاوت در این بازی را دارند اما شانس‌شان کمتر است.

ترکیب احتمالی استقلال:

سیدمهدی رحمتی، حنیف‌عمران‌زاده، هرایر مگویان، میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، عادل شیحی، فرشید اسماعیلی( محمدرضا خرسندنیا) خسرو حیدری، جابر انصاری و سجاد شهباززاده

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

سوشا مکانی، لوکا ماریچ، محسن بنگر، رامین رضائیان، محمد انصاری، احمد نورالهی، مهرداد کفشگری( فرشاد احمدزاده)، محسن مسلمان، امید عالیشاه، علی علیپور و مهدی طارمی

کمال کامیابی‌نیا هافبک پرسپولیس تنها محروم دربی ۸۲ است.

استقلال هم روزبه چشمی و محسن کریمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

گفتنی است در صورت تساوی استقلال خوزستان مقابل نفت برنده دربی صدرنشین لیگ برتر خواهد شد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا