در تلگرام دنبال همسر نگردید!

موبنا – عده‌ای از جوانان با اعتماد به این سایت‌ها و کانال‌ها تلاش دارند تا آینده‌ای را برای خودشان بسازند؛ این در حالی است که برخی از ریشه با این موضوع مخالفند و اعتماد دیگران به این سایت‌ها برایشان خنده‌دار است. ناصر صبحی قراملکی – مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و …

موبنا – عده‌ای از جوانان با اعتماد به این سایت‌ها و کانال‌ها تلاش دارند تا آینده‌ای را برای خودشان بسازند؛ این در حالی است که برخی از ریشه با این موضوع مخالفند و اعتماد دیگران به این سایت‌ها برایشان خنده‌دار است.

ناصر صبحی قراملکی – مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان – دوشنبه (۲۳ فروردین ماه) هشدار داد که هیچ یک از کانال‌هایی که در تلگرام درباره‌ی همسریابی فعالیت می‌کنند، مورد تایید وزارت ورزش و جوانان نیستند و جوانان در دام این کانال‌ها نیفتند.

در همین راستا حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم چند روز قبل در نشست خبری خود با اهالی رسانه درباره برخورد وزارت ارشاد با فعالیت سایت‌های همسریابی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، توضیح داد: در راستای برخورد با سایت‌های بدون مجوز که همچون قارچ رشد می‌کنند، اقدام به مسدود کردن آن‌ها وجود دارد؛ اما برخورد قانونی با این سایت‌ها برعهده حوزه قضایی است و همین مساله موجب شده اقدام قاطعی برای برخورد با سایت‌های غیرمجاز صورت نگیرد و این روند به کندی دنبال شود.

سال‌های گذشته افزایش روزافزون سایت‌های همسریابی، گرایش زیاد جوانان به این سایت‌ها و کلاهبرداری‌های زیاد و خبرسازی‌هایی که به دنبال این آشنایی‌های مجازی صورت می‌گرفت، باعث شد تا بسیاری از این سایت‌ها فیلتر شوند و با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد.

در همین راستا ۱۶ آذر سال ۹۴ سید کمال هادیان‌فر، رییس پلیس فتای ناجا اعلام کرد: در حال حاضر به جز یک سایت همسان‌گزینی هیچ یک از سایت‌های همسرگزینی معتبر نبوده و پلیس فتا با آنان برخورد می‌کند. همچنین ۲۵ مرداد ماه سال ۹۴ سردار منتظرالمهدی – سخنگوی نیروی انتظامی – از مسدود شدن ۷۰۰ سایت غیر مجاز همسریابی خبر داد.

اما جدیدترین اظهارنظرها به محمود واعظی، وزیراراتباطات و دکتر صبحی، مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده مربوط است.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده، سه‌شنبه – ۲۴ فروردین ماه – گفته است: بسیاری از سایت‌های همسریابی و همسان‌گزینی بدون مجوز فعالیت، تخصص و آگاهی بوده و می‌توانند برای جامعه آسیب‌زا باشند لذا ساماندهی این سایت‌ها در اولویت برنامه‌های این دفتر است.

وزیر ارتباطات هم در همین روز از همکاری مناسب تلگرام در زمینه‌ی فیلترینگ کانال‌های غیراخلاقی و مستهجن خبر داده است.

واعظی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که تاکنون چه تعداد از کانال‌های غیراخلاقی تلگرام در ایران مسدود شده، گفته است: تعداد این کانال‌ها بسیار زیاد است اما رقم آنها را نمی‌دانیم. ما لیستی از کانال‌های نامناسب را برای این شرکت ایمیل می‌کنیم و معمولا در مدت کمتر از ۲۴ ساعت تلگرام خبر حذف این کانال‌ها را اعلام می‌کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا