آقاي تكذيب چه مي‌‌ گويد!

موبنا – توكلي، نماينده باسابقه‌مجلس اين روزها مشغول نقد هايي به سبك خود و تكذيب خبر هاي نقل شده است. توكلي كه در انتخابات ۷اسفند از رسيدن به مجلس دهم بازماند، اين روزها به هر دري مي‌زند تا برسرزبان‌ها بماند! موضوع اين قسمت سريال تكذيب،رد سخناني‌است كه رسانه‌‌هاي خبري اصولگرا آن را به نقل از …

موبنا – توكلي، نماينده باسابقه‌مجلس اين روزها مشغول نقد هايي به سبك خود و تكذيب خبر هاي نقل شده است. توكلي كه در انتخابات ۷اسفند از رسيدن به مجلس دهم بازماند، اين روزها به هر دري مي‌زند تا برسرزبان‌ها بماند! موضوع اين قسمت سريال تكذيب،رد سخناني‌است كه رسانه‌‌هاي خبري اصولگرا آن را به نقل از آقاي‌توكلي منتشر و روزنامه‌هاي مخالف محافظه‌كاران راديكال نيز اين ادعاها را با اندكي تحليل منتشر‌ كردند. اتهاماتي كه در اين بين به افرادي زده‌شد ولي بعد از اندكي ناگهان ورق برگشت و بازي تغيير كرد.بعد از اطلاع‌رساني اين ادعاها، هياهويي برپا و آقاي توكلي گويا متوجه اشتباه خود وانعكاس سخنانش در رسانه‌هاي محافظه‌كاران شد. نكته طنز ماجرا، جابه‌جايي شاكي و متشاكي بود!طلبكاران هميشگي زبان به گزند باز كرده و رسانه‌هاي بي‌گناه منتقد راديكاليسم و فساد را متهم به بي دقتي كردند. البته رسانه‌هاي خاص و مديران آنها گناهي ندارند، وظيفه‌شان اين است ولي اين نماينده بايد توضيحات لازم را در رابطه با اين اشتباهي كه صورت گرفته بدهد. فردي كه تكذيب هايش‌شهره‌عام وخاص است . وي در ۸ سال گذشته بارها مسائل مربوط به خود را تكذيب كرده كه اهم آن را براي روشن شدن روحيه آقاي توكلي بازگو مي‌كنيم!

تكذيب احمدي‌نژادي!
جنجالي ترين تكذيبيه احمد توكلي به همين روزها برمي گردد. وقتي كه او خبر يك تخلف مالي ۱۰۵ هزار ميلياردي را در صحن فرياد مي‌زند و منابع موثق(البته از نظرمحافظه‌كاران) اين اخبار را منتشر مي‌كنند. فرداي آن روز اما توكلي مدعي‌مي‌شود: همه تخلفات اشاره شده در نطق من مربوط به زمان صدارت آقای دکتر روحانی است!
وقتي توكلي تكذيب مي‌شود
در جريان حواشي استيضاح وزير كار احمدي نژاد، توكلي بااعلام اين خبر كه با مرتضوي جلساتي داشته، گفت: مرتضوي قول شرف داد تا ديگر به سازمان تامين اجتماعي برنگردد.سعید مرتضوی اما ادعای دیدار با احمد توکلی را تکذیب کرد و گفت: در پنج روز گذشته توکلی با بنده دیداری نداشته است و من هم با وی دیدار نکرده ام.
تكذيب حمايت از احمدي نژاد در سال ۸۸
در روزهاي قبل از انتخابات خبري مبني بر حمايت وي از محمود احمدي نژاد منتشر شد كه او در گفت و گويي با ايلنا اين خبر را تكذيب كرد. توكلي در ادامه مدعي‌شد در گفت و گویی با منبع منتشر کننده این خبر به تشریح دلایل خود خواهد پرداخت اما اين گفت و گو انجام نشد!
تكذيب حكم جلب احمد توكلي
احمد توكلي در مدت ۳ سال با ۵۴ پرونده شكايت در سيستم قضايي ايران روبه‌رو شد كه اين موضوع در نوع خود ركورد محسوب مي شود. در يكي از اين پرونده ها، خبري مبني بر صدور حكم جلب احمد توكلي منتشر شد كه سايت الف كه متعلق به وي است اين خبر را تكذيب كرد.
تكذيب گفت‌وگو با رسانه‌هاي معاند
گفت و گوی احمد توکلی با یکی از رسانه های برون مرزی (صدای آمریکا) خبرساز شد و او در واکنش به این گفت و گوی خود از آن به عنوان یک «غفلت بد» یاد کرد.اين گفت و گو در حالی انتشار‌پيدا‌كرد که بعد از آن توضیحاتی در شبکه اجتماعی تلگرام از سوی این نماینده پخش شد. در این توضیحات توکلی در پاسخ به واکنش ها به این مصاحبه گفته بود که تصور نمی کرده خبرنگار مذکور از صدای آمریکا با وی تماس گرفته و بعد در ادامه اصل مصاحبه با این رسانه را اتفاق بدی توصیف کرده بود.
تكذيب حمايت از آيت ا…
تكذيبيه ديگر احمد توكلي مربوط به سخنان نقل شده از وي در مورد دفاع از آيت ا…‌هاشمي بود.پس از انتشار خبری در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و دفاع توكلي از آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی ،وي اين سخنان را تکذیب کرد. وي در متن تكذيبيه خود نوشت: فارغ از این که حق و باطل در این متن مغشوش و درهم ریخته است اما هر کس که با قلم و ادبیات سیاسی من آشنا باشد، متوجه می‌شود این متن مربوط به اینجانب نيست و اطلاع ندارم با چه نیتی ساخته و به این نام جعل و توزیع شده است. با این حال مواضع من در این موارد مشخص بوده و سابقا در رسانه ها منتشر شده است.
تكذيب نقل قول درباره يك نماينده
احمد توكلي در تكذيب ديگري نقل قول درج شده در سایت‌هاي خبري درمورد نماينده آباده، بوانات وخرم بید را تکذیب کرد. مطلبي از وي نقل شده بود كه زارع را به تغییر موضع ورویکرد سیاسی متهم كرده بود كه وي در مصاحبه اي مطلب نقل شده را كذب خواند.
تكذيب حمايت از احمدي ن‍ژاد
پس از اينكه در رسانه ها خبري مبني بر دعوت احمد توكلي از محمود احمدي نژاد در انتخابات سال ۸۴ منتشر شد، وي اين خبر را تکذیب کرد.احمد توکلی در بیانیه اي بخشی از اظهارات منتسب به محمود احمدي‌نژاد که برخی رسانه‌ها به نقل از جلسه با هواداران و اعضای ستادهای انتخاباتی وی نقل كردند را رد كرد. وي درباره سخنان احمدي‌نژاد گفت: این سخن کذب محض است و من چنين حرفي نزدم.

 منبع: روزنامه قانون | نویسنده: سينا رحيم پور 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا