دریافت پیوسته و منظم دارو با قرص چسبناک

موبنا – محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست موفق به ساخت نسل جدید قرص‌های هوشمند دو طرفه برای دریافت پیوسته و طولانی‌مدت دارو در سیستم گوارشی شدند. طراحی قرص دو طرفه امکان چسبیدن به قسمت درونی سیستم گوارشی را تا پایان دوره آزادسازی پیوسته دارو امکان‌پذیر می‌سازد. “رابرت لانگر”، محقق سازنده قرص چسبناک در مورد ویژگی‌های این …

موبنا – محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست موفق به ساخت نسل جدید قرص‌های هوشمند دو طرفه برای دریافت پیوسته و طولانی‌مدت دارو در سیستم گوارشی شدند.

طراحی قرص دو طرفه امکان چسبیدن به قسمت درونی سیستم گوارشی را تا پایان دوره آزادسازی پیوسته دارو امکان‌پذیر می‌سازد.

“رابرت لانگر”، محقق سازنده قرص چسبناک در مورد ویژگی‌های این فرآورده دارویی اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی این فرآورده دارویی استفاده طولانی مدت و امکان‌ برنامه‌ریزی برای نحوه آزادسازی دارو در دستگاه گوارش است.

وی در ادامه افزود: در فرایند ساخت قرص چسبناک فعلی تحولی ایجاد شده است به نحوی که پس از انجام آزمایش‌های موفقیت‌آمیز بر روی حیوانات امکان استفاده درمانی بر روی انسان به زودی محقق خواهد شد.

یکی از چالش‌های پیش روی محققان در ساخت قرص چسبناک، انتخاب نوع چسب بود، چرا که با توجه به کاربرد درمانی قرص در بدن، استفاده از آن نباید هیچگونه عارضه‌ یا التهابی در مخاط دستگاه گوارش ایجاد کند.

محققان پس از مطالعات پیوسته از نوعی پلیمر با نام Carbopol در یک طرف قرص استفاده کردند تا امکان چسبیدن به مخاط دستگاه گوارش فراهم شود.

 منبع: ایسنا 
دکمه بازگشت به بالا