«مدیریت داده‌ها»، چالش آینده اینترنت اشیاء

موبنا – مرکز پژوهشی گارتنر به تازگی در همین زمینه گزارشی منتشر کرده که توجه صاحب‌نظران را به خود جلب کرده است. به گزارش وب‌سایت ReadWrite، مطالعات اخیر گارتنر نشان می‌دهد که بسیاری از روش‌های فعلی مدیریت اطلاعات، در فضای ابری ناکارامد است زیرا این شیوه‌ها قادر نیست حجم انبوه اطلاعات اکوسیستم IoT را به …

موبنا – مرکز پژوهشی گارتنر به تازگی در همین زمینه گزارشی منتشر کرده که توجه صاحب‌نظران را به خود جلب کرده است. به گزارش وب‌سایت ReadWrite، مطالعات اخیر گارتنر نشان می‌دهد که بسیاری از روش‌های فعلی مدیریت اطلاعات، در فضای ابری ناکارامد است زیرا این شیوه‌ها قادر نیست حجم انبوه اطلاعات اکوسیستم IoT را به خوبی مدیریت و کنترل کند.

گارتنر با اشاره به این که در آینده «مدیریت اطلاعات» نقش کلیدی در استفاده بهینه از خدمات پردازش ابری را ایفا خواهد کرد، می‌گوید مدیران باید بتوانند انبوه اطلاعات سرریز شده را به خوبی مدیریت کنند.

این مرکز تحقیقاتی در عین حال هشدار می‌دهد که مدیران بخش خدمات ابری شرکت‌ها برای مقابله با این چالش از آمادگی کافی برخوردار نیستند. گارتنر در بخش دیگری از این گزارش به دو چالش مهم دیگر در حوزه مدیریت داده‌ها در ابر اشاره می‌کند که عبارتند از: «ظرفیت محدود ذخیره‌سازی اطلاعات در سازمان‌ها» و «شناسایی شرایطی که دسترسی کاربران به داده‌های IoT مجاز و مناسب است».

گارتنر با بیان این که انبوه داده‌های متراکم و ساختارنیافته IoT به زودی فضاهای ذخیره‌سازی موجود را پر خواهد کرد، می‌گوید مدیران فناوری اطلاعات سازمان‌ها باید رویکردهای سنتی و متمرکز جمع‌آوری داده‌ها را اصلاح کرده و با توجه به این که اینترنت اشیاء، داده‌های انبوه و پراکنده‌ای تولید می‌کند، شیوه‌های مناسبی برای مقابله با این چالش بیابند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا