مذاکرات بوئینگ با ایران درباره فروش هواپیما

موبنا – به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، یک منبع آگاه خبر داد شرکت «بوئینگ» آمریکا در سفر هیئت این شرکت به تهران درباره فروش هواپیماهای جدید به ایران گفتگو کرد. این منبع، خبر خبرگزاری ایرنا را تایید کرد و افزود مسئولان بوئینگ یکشنبه به اولین سفر خود به پایتخت ایران پایان دادند و در …

موبنا – به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، یک منبع آگاه خبر داد شرکت «بوئینگ» آمریکا در سفر هیئت این شرکت به تهران درباره فروش هواپیماهای جدید به ایران گفتگو کرد.

این منبع، خبر خبرگزاری ایرنا را تایید کرد و افزود مسئولان بوئینگ یکشنبه به اولین سفر خود به پایتخت ایران پایان دادند و در آنجا درباره فروش هواپیماهای جدید از نوع ۷۳۷ ، ۷۷۷ و ۷۸۷ گفتگو کردند.

این منبع اضافه کرد هیچ کس درحال حاضر نتیجه این مذاکرات را نمی داند چرا که بوئینگ مجوزهای لازم را برای فروش هواپیماهای جدید به ایران ندارد.

جان درن سخنگوی رسمی بوئینگ گفت :« دیدارهایی را که با شرکتهای هواپیمایی انجام دادیم یک مرحله از روند چند مرحله ای به شمار می آید.»

وی افزود : «در این نشستها بوئینگ درباره توان هواپیماهای تجاری خود و خدمات پس از فروش آن با شرکتهای هواپیمایی ایرانی که از طرف دولت آمریکا به رسمیت شناخته می شوند گفتگو کرد.»
وی اضافه کرد این نشستها امکان درک «بهتر» وضعیت ناوگان ایران و طرحهای آینده را برای بوئینگ فراهم کرد.

درن گفت :«در صورتی که در نهایت به توافق دست پیدا شود به موافقت دولت آمریکا نیاز خواهد بود.»

بوئینگ فوریه گذشته موافقت مقامات آمریکایی را برای ارتباط مجدد با شرکتهای هواپیمایی ایرانی کسب کرد اما برای اینکه بتواند به این شرکتها هواپیما بفروشد به مجوز جدید ویژه نیاز دارد.

ایران برای خرید حدود ۲۰۰ هواپیما با سه شرکت که بزرگترین آن «ایرباس» اروپا رقیب بزرگ بوئینگ است قرارداد امضا کرده است.

این توافقات همچنین شرکت «امپرایر» برزیل سومین سازنده هواپیما در جهان و شرکت «ای تی آر» فرانسه را شامل می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی ایران ، تهران در ۱۰ سال آینده برای نوسازی ناوگان قدیمی خود که از ۱۴۰ هواپیما با عمر متوسط ۲۰ سال تشکیل شده است به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هواپیمای تجاری نیاز خواهد داشت.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا