قلعه نویی:حرف دربی بزنم،داستان میشود

موبنا – امیر قلعه نویی، درباره پیروزی روز گذشته تیمش برابر ذوب آهن اظهارداشت: خداراشاکریم که مقابل تیم خوب و تاکتیکی ذوب آهن به پیروزی رسیدیم. این تیم خوب در بازی دیروز به دروازه ما نزدیک نشد و تنها روی یک موقعیت ۲۰درصدی و اشتباه خودمان به پنالتی رسید. دروازه بان آنها یکی از بهترین …

موبنا – امیر قلعه نویی، درباره پیروزی روز گذشته تیمش برابر ذوب آهن اظهارداشت: خداراشاکریم که مقابل تیم خوب و تاکتیکی ذوب آهن به پیروزی رسیدیم. این تیم خوب در بازی دیروز به دروازه ما نزدیک نشد و تنها روی یک موقعیت ۲۰درصدی و اشتباه خودمان به پنالتی رسید. دروازه بان آنها یکی از بهترین روزهای خود را پشت سر گذاشت و چند موقعیت حساس و تک به تک را از ما گرفت. در مجموع از بچه ها تشکر می کنم و همچنین از طرفداران مان ما می توانستیم با اختلاف بازی را ببریم. تیم ما شرایط ایده آلی پیدا کرده است چه در لیگ و چه در آسیا از امروز هم همه فکرمان روی بازی با صباست. البته ای کاش سازمان لیگ به ما فرصت نفس کشیدن می داد ما حاضر بودیم با صبا روز جمعه بازی کنیم. امروز ساعت ۱۸ به تبریز رسیدیم و عملا یک روز را از دست دادیم و نتوانستیم تمرین کنیم. سوال بنده این است که اگر یک هفته لیگ دیرتر به پایان می رسید چه اتفاقی می افتاد. وقتی برای بازی با هند و گوام ۲۰ روز مسابقات را تعطیل می کنند چرا برای تیم های آسیایی فرصتی را قائل نشده اند. واقعا تیم های آسیایی حاضر در لیگ خسته هستند و این روی کارشان تاثیر می گذارد. البته باید بگویم از زمانی که آقای تاج در راس سازمان لیگ قرار گرفته مسابقات با نظم خوبی برگزار می شود.
سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که از حالا می تواند به قهرمانی تیمش در لیگ فکر کند، بیان داشت: الان فقط به صبا فکر می کنم و بس. ما بازی به بازی جلو می رویم. ۵ فینال در پیش داریم و البته بازی در آسیا.
وی درباره اینکه فکر می کرد تراکتورسازی بحران زده مدعی شود، خاطرنشان کرد: البته وقتی بنده تیم را گرفتم این اتفاق با مطالعه صورت گرفت. می دانستم تراکتورسازی پتانسیل بالایی دارد ما مشکلاتی داشتیم که به ما لطمه زد و زمان را از ما گرفت. مهم ترین آنها حاشیه های اطراف تیم بود بعد هم که اردوی ترکیه لغو شد. در مجموع نفرات خوبی داریم و در نیم فصل دوم به شرایطی رسیدیم که به راحتی تغییر تاکتیک می دهیم. دیروز به آسانی از سیستم ۱-۳-۲-۴ به سیستم ۲-۴-۴ تغییر روش دادیم و موفق شدیم.
قلعه نویی درباره گلزنی خالد شفیعی بازیکنی که چند روز قبل با تنبیه انضباطی روبه رو شده بود گفت: بازیکن با باشگاه قراردادی می بندد و باید براساس تعهداتش جلو برود. البته باشگاه های ایرانی از نظر مالی شرایط مشخصی ندارند و بودجه شان ثابت نیست. خالد هم از یک نظر حق داشت زیرا بدهکار بود و طلبکارش پولش را می خواست. از طرفی هم باشگاه از نظر پرداختی ها خوب عمل کرده بود. با این حال خوشحالم که خالد با آن گل هم به تیم کمک کرد و هم خودش از نظر روحی شرایط بهتری به دست آورد. امروز هم که گفته است گلش را به طلبکارش هدیه کرده است؛ خداراشکر مشکل طلبکارش هم حل شد. (با خنده)
وی درباره اتفاقاتی که برای دو طرفدار تراکتورسازی و مدیرعامل این باشگاه در پایان بازی دیروز افتاد تصریح کرد: خداراشکر می کنیم که برای آن دو طرفدار مشکلی ایجاد نشد که جا دارد از سرکار خانم هراتیان و پزشکان تیم مان تشکر ویژه داشته باشم. دیروز اگر دستگاه شوک آنها شارژ نداشت اتفاق بدی می افتاد. ضمنا خانم دکتر هراتیان در زمینه آگاه سازی تیم ها تلاش زیادی کرده و حتی چند بار با خود من تماس گرفته و اطلاعاتی داده است. از طرف دیگر خوشحالم که آقای عباسی هم به سلامت از بیمارستان مرخص شد. ایشان طی این مدت به خاطر شرایط تیم و همین مشکلات فشارهای زیادی را تحمل کرده است.
قلعه نویی درباره مشکلات مالی تیمش برای سفر به عمان گفت: به هرحال باید به تیم هایی که قرار است به آسیا بروند و از آبروی فوتبال ایران دفاع کنند حمایت شوند. وقتی می گویند تیم های ایرانی از حق فوتبال ایران در برابر تیم های عربستانی باید دفاع کنند خب حمایت هم صورت بگیرد. همین جا، جا دارد از آقای عبدالله پور در هواپیمایی تابان تشکر کنم که خیلی جاها به بنده لطف داشته است و حتی از سال های گذشته که در تیم های دیگر به ما خدماتی داده اند چک هایی در اختیار دارند که هنوز پاس نشده است، بنده شرمنده ایشان هستم.
سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که آیا پس از نتایج اخیر تراکتورسازی جوسازی ها پیرامون این تیم از بین رفته است اظهار داشت: کمرنگ تر شده است. اما حقیقت این است که ما از ابتدا بی توجه به آن جوسازی ها به دنبال هدف خودمان بودیم. خود من آن اتفاقات کوچکترین تاثیری بر روحیه و عملکردم نگذاشته بود. همینجا جا دارد به کارهای قشنگی که دیروز در اصفهان انجام شد اشاره کنم. ما در اصفهان همه گونه همکاری را از باشگاه سپاهان دیدیم. حتی آقای آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن شخصا تماس گرفتند و گفتند که مشکل زمین تمرین ما حل شده است. اینها کارهای پهلوانی است که در ورزش می ماند. باشگاه ذوب آهن از آقای رحمان رضایی هم که روزگاری در این تیم بازی می کرده تقدیر کرد. خود من یادم هست که چند سال قبل وقتی با تراکتورسازی به مصاف سپاهان رفتم مورد تقدیر قرار گرفتم. امیدوارم فوتبال ما به سمت این کارهای ارزشی برود. برد و باخت ها تمام می شود این مسایل که می ماند.
این مربی در پاسخ به کسانی که معتقدند توانسته خودش را در تبریز بار دیگر احیا کند، گفت: اولا من کسی نیستم که خودم را احیا کنم اما در تعطیلات نوروز گفته بودم که در گذشته اتفاقاتی افتاد که اجازه نداد امیر قلعه نویی موفق شود. شاید ۲۰ سال دیگر مشخص شود که عده ای با امیر قلعه نویی چه رفتارهایی کردند و آن روز مردم از حقایق مطلع خواهند شد.
قلعه نویی درباره آخرین وضعیت مهدی شریفی بازیکن مصدوم تراکتورسازی خاطرنشان کرد: وضعیت این بازیکن هنوز مشخص نیست و تحت نظر پزشکان تیم مشغول مداواست.
سرمربی سابق استقلال درباره دربی روز جمعه اذعان داشت: مسلما بازی را تماشا می کنم اما اجازه بدهید درباره این بازی صحبت نکنم چون اگر حرف بزنم فردا داستان درست می شود. فقط امیدوارم بازی خوبی شود چون خیلی ها در داخل و خارج ایران این بازی را تماشا می کنند.
وی در پایان درباره اینکه نتیجه دربی چقدر برایش اهمیت دارد، گفت: من به دنبال نتیجه دربی نیستم. ما باید خودمان نتیجه بگیریم و به دنبال کار خودمان باشیم.

 منبع: کاپ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا