مسابقات کشوری کشتی با چوخه برگزار شد

موبنا – به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره ۳۰۰۰ شهيد استان خراسان شمالي و شهداي مدافع حرم، نهمین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه با حمایت همراه اول و شرکت مخابرات خراسان شمالي و با حضور جمعی از مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، فدراسيون كشتي، استاندار خراسان شمالي و تعدادی از نمایندگان …

موبنا – به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره ۳۰۰۰ شهيد استان خراسان شمالي و شهداي مدافع حرم، نهمین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه با حمایت همراه اول و شرکت مخابرات خراسان شمالي و با حضور جمعی از مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، فدراسيون كشتي، استاندار خراسان شمالي و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان اسفراین برگزار شد.
در این مسابقات که هر ساله روز چهاردهم فروردین ماه برگزار می شود، کشتی گیران استانهاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، مازندران، گلستان، البرز و تهران در قالب ۳۰ تیم و با حضور ۱۳۴ ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند.
همراه اول
این گزارش می افزاید، در این دوره از مسابقات، تیم «سبک سازان شرق بجنورد» توانست با کسب ۳۸ امتیاز قهرمان شود.
برگزاری مسابقات کشتی باچوخه به سالها پيش بر می گردد که در اسفراین چشمه اي پرآب به نام «زينل خان» وجود داشته که در آن زمان كشاورزان در روز جوشش آب) فروردين( به اين محل رفته و كشتي باچوخه را براي انتخاب «پهلوان شهر» برگزار مي كردند. «چوخه» نام نيم تنه اي است كه پهلوانان بر تن مي كنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا