گلدان دیجیتال

موبنا – شاید شما هم تجربه داشتن گل و گیاه در خانه یا دفتر کار خود را داشته باشید. در این صورت، احتمالا با مشکلات نگهداری از گیاهان آشنایی دارید. اینجاست که «پلنت سیتر» (Plant Sitter) می‌تواند به شما کمک کند. پلنت سیتر که سازندگانش عنوان «هوشمندترین سامانه پایش گیاه» را برایش انتخاب کرده‌اند، دستگاه …

موبنا – شاید شما هم تجربه داشتن گل و گیاه در خانه یا دفتر کار خود را داشته باشید. در این صورت، احتمالا با مشکلات نگهداری از گیاهان آشنایی دارید. اینجاست که «پلنت سیتر» (Plant Sitter) می‌تواند به شما کمک کند.

پلنت سیتر که سازندگانش عنوان «هوشمندترین سامانه پایش گیاه» را برایش انتخاب کرده‌اند، دستگاه کوچکی است که درون خاک گلدان و در کنار گیاه قرار می‌گیرد. این دستگاه حسگرهای مختلفی دارد که می‌توانند میزان نور، دما، رطوبت و نیز مواد مغذی خاک را به شکل آنی اندازه‌گیری کرده و این اطلاعات را از طریق اپلیکیشنی ویژه به اطلاع کاربر برسانند. البته حافظه داخلی این دستگاه نیز می‌تواند اطلاعات مربوط به ۶۰ روز گذشته را در خود ذخیره کند.

در بانک داده این اپلیکیشن، اطلاعات مربوط به انواع گوناگونی از گیاهان وجود دارد و کاربر می‌تواند با تعیین گیاه خود از میان این فهرست، از مناسب بودن شرایط فعلی گیاه اطلاع یابد. همچنین شرکت سازنده پلنت سیتر، یک شبکه اجتماعی ویژه کاربران این سامانه را برای تبادل معلومات و تصاویر گرفته شده کاربران راه‌اندازی کرده است.

 منبع: کلیک جام جم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا