طرح ابتکاری اوراکل برای تشویق سازمان‌ها به استفاده از خدمات ابری

موبنا – به گزارش وبسایت gdnonline، این سرویس‌ها که نخستین مورد در نوع خود به شمار می‌رود‌، می‌تواند مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌ها را به استفاده‌ی هر چه بیشتر از خدمات ابری ترغیب نماید. هر چند سازمان‌ها به استفاده از خدمات ابری عمومی تمایل دارند ولی برخی محدودیت‌های تجاری، حقوقی و نظارتی، مانع از تحقق این …

موبنا – به گزارش وبسایت gdnonline، این سرویس‌ها که نخستین مورد در نوع خود به شمار می‌رود‌، می‌تواند مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌ها را به استفاده‌ی هر چه بیشتر از خدمات ابری ترغیب نماید.

هر چند سازمان‌ها به استفاده از خدمات ابری عمومی تمایل دارند ولی برخی محدودیت‌های تجاری، حقوقی و نظارتی، مانع از تحقق این خواسته شده است.

Thomas Kurian از مدیران اوراکل می‌گوید ما متعهد هستیم به مشتریان خود کمک کنیم که به فضای پردازش ابری نقل مکان کنند تا از این طریق نوآوری و رشد تجاری آنها سرعت گرفته و تحولی در کسب و کار آنها پدید آید.

یکی از موضوعاتی که اوراکل در طرح جدید خود به آن بها داده است، بحث تامین امنیت داده‌های مشتریان است.

بر این اساس در سرویس مزبور، کاربران می‌توانند از مزایای مقررات رایج در حوزه حریم خصوصی نظیر PCI-DSS، قانون انتقال و پاسخ‌گویی الکترونیکی بیمه سلامت موسوم به HIPAA، طرح دولتی FedRAMP، قانون Federal Data Protection Act در آلمان، قانون Data Protection Act در انگلیس و دیگر قوانین مربوطه بهره‌مند شوند.

در این طرح علاوه بر خدمات زیرساخت که به مشتریان ارائه می‌گردد، قابلیت‌هایی همچون سرویس‌های IaaS، مدیریت اطلاعات، امکان استفاده از فناوری کاربردی Exadata اوراکل، قابلیت توسعه اپلیکیشن و یکپارچه‌سازی سیستم های سازمانی در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، آمارها از استقبال کاربران از خدمات ابری اوراکل حکایت دارد.

این سرویس در حال حاضر از بیش از یک میلیون کاربر پشتیبانی می‌کند و روزانه بیش از ۳۴ میلیارد تراکنش در آن صورت می‌گیرد.

 منبع: همکاران سیستم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا