یک زندانی خودش را دار زد

موبنا – زندانی۳۰ ساله که به جرم سرقت توام با خشونت به یک سال حبس محکوم شده بود، خود را در سلول انفرادی در زندان شهر «نانتر» (Nanterre) فرانسه حلق آویز کرد. این زندان یکی از پرازدحام‌ترین زندان‌های فرانسه به حساب می‌آید که در حال حاضر نیز حدود ۱۰۰۰ زندانی را در خود جای داده …

موبنا – زندانی۳۰ ساله که به جرم سرقت توام با خشونت به یک سال حبس محکوم شده بود، خود را در سلول انفرادی در زندان شهر «نانتر» (Nanterre) فرانسه حلق آویز کرد.

این زندان یکی از پرازدحام‌ترین زندان‌های فرانسه به حساب می‌آید که در حال حاضر نیز حدود ۱۰۰۰ زندانی را در خود جای داده است.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته(۲۰۱۵)، تعداد زندانیان فرانسه نزدیک‌ به ۶۷ هزار نفر اعلام شد که این تعداد زندانی، ۱۱۵ درصد ظرفیت زندان‌های فرانسه است.

این گزارش می‌افزاید: “ظرفیت استاندارد زندان‌های فرانسه کمی بیش از ۵۸ هزار تن اعلام شده که نزدیک به ۸ هزار زندانی بیش از ظرفیت استاندارد در حال حاضر در زندان‌های این کشور به سر می‌برند”.

این زندانی که از ماه سپتامبر گذشته در حال سپری‌کردن دوران محکومیت یک ساله خود بود، به احتمال زیاد در ماه ژوئن یعنی ۲ یا ۳ ماه دیگر آزاد می‌شد.

در سال ۲۰۱۴ بیشترین موارد ازدحام زندانی مربوط به دو شهر بزرگ فرانسه یعنی «پاریس» و «مارسی» بود.

شرایط زندان‌ها در فرانسه نه تنها ناقض قوانین اتحادیه اروپا است بلکه نقض قانون اساسی کشور فرانسه نیز به حساب می‌آید.

 منبع:تسنیم  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا