قرمزها آن روی سکه را هم دیدند

موبنا – در این فصل از لیگ برتر هیچ تیمی مثل پرسپولیس از دقایق پایانی خاطره های تلخ ندارد. آنها در چند دیدار امتیازهای شیرین را در آخرین ثانیه ها مثل کودکی که الماس را توی جوی آب می اندازد به حریفان بخشیدند. اما گذر زمان و گل کمال کامیابی نیا در آخرین دقیقه بازی …

موبنا – در این فصل از لیگ برتر هیچ تیمی مثل پرسپولیس از دقایق پایانی خاطره های تلخ ندارد.

آنها در چند دیدار امتیازهای شیرین را در آخرین ثانیه ها مثل کودکی که الماس را توی جوی آب می اندازد به حریفان بخشیدند. اما گذر زمان و گل کمال کامیابی نیا در آخرین دقیقه بازی مقابل ملوان نشان داد بخت و بدبختی، شانس و بدشانسی همیشه با هم هستند!

قرمزها مقابل حریفی به پیروزی ۲-۱ دست یافتند که همیشه برایشان درسرساز شده است؛ملوان. قوی سفیدی که برای پرسپولیس همیشه گربه سیاه است.

از دست دادن کمال کامیابی نیا هافبک جنگنده پرسپولیس شاید بزرگترین افسوس آنها باشد. او که زمانی نامش با یکی از بدترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران – حذف تیم ملی امید با گاف بزرگ بازی دادن به بازیکن محروم!- رقم خورده بود توانست در این فصل به «کلود ماکلله» پرسپولیس تبدیل شود.

یک بازیکن فداکار که از هیچ درگیری در میانه میدان پا پس نمی کشد و حالا توانست یکی از کلیدی ترین گل های این فصل پرسپولیس را به ثمر برساند. او با یک خطای غیرضروری از بازی در دربی باز ماند. یک محرومیت که شاید به قیمت از دست دادن جام بعد از یک فصل جنگیدن تمام شود.

اگر پرسپولیس مقابل استقلال شکست بخورد و آبی ها قهرمان شوند، بعدها کسی غیبت کامیابی نیا را یادش نمی آید. همانطور که کسی یادش نمی آید که میشل بالاک در فینال جام جهانی ۲۰۰۲ غایب بود، یا دی ماریا در فینال ۲۰۱۴. مردم به جام ها نگاه می کنند و به قهرمانی ها.

در آن سوی میدان بیش از همه مازیار زارع و پژمان نوری به چشم آمدند. دو بازیکنی که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند. زارع که همیشه دوست دارد با سیروس قایقران مقایسه شود، در این دیدار بیش از آنکه از ساق هایش استفاده کند از زبانش بهره گرفت.

مازیار که تلاش می کند به عنوان یک بازیکن باتعصب شناخته شود، خودش و تیمش را به حاشیه برد. زارع که بهمن ۹۳ مثل یک ابرقهرمان ظاهر شده بود و مقابل پرسپولیس در تهران پنالتی فرناندو گابریل برزیلی را مهار کرده بود پس از بازی در کنار پژمان نوری علیه پرسپولیس و داوری حرف هایی زد که شایسته بازیکنی مثل او نیست.

هنوز در ایران مرز بین تعصب، جنجال آفرینی و خطاهای خردکننده روی حریفان یا کُری خواندن برای بازیکن حریف و تماشاگر مشخص نیست.

پرسپپولیس ها که در ابتدای فصل از سوی هواداران دو آتشه استقلال با شعار « پرسپولیس قهرمان، تو لیگ برتر بمان»! تحقیر می شدند حالا برای دست‌کم ۲۴ ساعت بالاتر از آبی ها ایستاندند. اتفاقی که شاید جز برانکو هیچکس به آن ایمان نداشت. این سه امتیاز که آنها مثل آب حیات به آن احتیاج داشتند تنور لیگ برتر را داغ تر از همیشه کرد.

با آن که استقلال خوزستان مثل لسترسیتی در لیگ جزیره در صدر نشسته است اما انگار همه قهرمان لیگ برتر را یکی از دو تیم تهرانی می دانند. اتفاقی که شاید باعث شود در مسابقه خرگوش عجول استقلال و لاک پشت صبور پرسپولیس، باعث قهرمانی غزال خوزستان شود!

 منبع:  عصرایران | نویسنده: احسان محمدی 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا