بازی آنلاین؛ مزایا و خطرات

موبنا – بسیاری از بازی های آنلاین با حضور بازیکنان بسیاری از نقاط مختلف جهان در اینترنت انجام می شوند. امروزه، گزینه های مختلفی برای انجام بازی های آنلاین در دسترس هستند که از آن جمله می توان به کنسول های بازی های ویدئویی، رایانه ها، تلفن های همراه و یا سایت های شبکه های …

موبنا – بسیاری از بازی های آنلاین با حضور بازیکنان بسیاری از نقاط مختلف جهان در اینترنت انجام می شوند. امروزه، گزینه های مختلفی برای انجام بازی های آنلاین در دسترس هستند که از آن جمله می توان به کنسول های بازی های ویدئویی، رایانه ها، تلفن های همراه و یا سایت های شبکه های اجتماعی اشاره کرد. اکثر بازی ها از هویت فرضی استفاده می کنند و به طور کلی از هویت واقعی افرادی که در حال بازی هستند، مطلع نمی شوید. همچنین، خطرات مالی پنهانی نیز در دانلود و بازی در فضای مجازی و بازی های برنامکی وجود دارند.
برای اضافه کردن بعدی جدید به عناصر بازی های چند نفره، بازیکنان اغلب به واسطه گفت و گوی متنی و یا کلامی از طریق میکروفن و هدست با یکدیگر در ارتباط هستند. بسیاری از بازی ها، چه نمونه های ساده شطرنج و چه عناوین موجود در سبک های ماجرایی و تیراندازی اول شخص که هزاران بازیکن همزمان در آنها حضور دارند، از این ویژگی ها برخوردار هستند. این در شرایطی است که بازی های آنلاین به طور فزاینده شامل صرف پول واقعی برای خرید آیتم های موجود در بازی ها شده اند.

بازی کودک

خطرات بازی آنلاین
در بازی های بزرگ آنلاین به ویژه در سبک نقش آفرینی حضور جامعه آنلاین بسیار بزرگی از غریبه های ناشناس و گفت و گوهای بدون نظارت و فیلتر می تواند خطرات بالقوه ای بسیاری را ایجاد کند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه سهوی و یا عمدی اطلاعات شخصی شامل گذرواژه، آدرس ایمیل، آدرس وب سایت و یا سن کاربر.
تمامی خطرات مرتبط با استفاده از اتاق های گفت و گوی آنلاین.
دانلود ترفندهایی که ادعا می شود در جریان بازی به شما کمک خواهند کرد، اما در حقیقت ممکن است شامل ویروس ها و نرم افزارهای جاسوسی باشند.
دانلود و یا گرفتن کپی هایی از بازی ها که حقوق مالکیت در آنها نقض شده است. تهیه این نسخه ها می تواند موجب جریمه کاربر از جمله تعلیق حساب کاربری وی، مسدود شدن کنسول از دسترسی به سرور تولید کننده و یا حتی محاکمه قضایی شود.
هنگام خرید و فروش مجازی و آیتم های موجود در بازی ها اگر از پول واقعی استفاده می کنید باید نسبت به فعالیت و حضور مجرمان سایبری احتیاط کنید.
دور انداختن کنسول های بازی های ویدئویی، رایانه ها و یا تلفن های همراه بدون حذف کردن اطلاعات شخصی و جزئیات حساب کاربری وارد شده در آنها.
دانلود بازی های وب و برنامکی که باید برای دسترسی به محتوای کامل آنها پول پرداخت کنید.
بازی کردن برای ساعات طولانی و خطر اعتیاد به بازی های آنلاین.

نوشته های مشابه

بازی والدین رایانه

بازی امن
بازی های آنلاین را زمانی انجام دهید که از نرم افزار ضد ویروس و ضد جاسوسی به روز و فعال بودن دیوار آتش رایانه خود اطمینان حاصل کنید.
تنها از طریق نسخه های مجاز بازی های آنلاین که از منابع مطمئن خریداری کرده و دارای گواهینامه هستند، برای بازی آنلاین استفاده کنید.
صحت و امنیت فایل های قابل دانلود و نرم افزارهای جدید را از طریق خرید آنها از منابع معتبر بررسی کنید.
نام کاربری را انتخاب کنید که اطلاعات شخصی شما را آشکار نمی کند. همچنین اگر یک بازی امکان ایجاد پروفایل شخصی را فراهم می کند، از وارد کردن اطلاعات شخصی خود در آنها پرهیز کنید.
از گذرواژه هایی قدرتمند که شامل کاراکترهای مختلف می شوند، استفاده کنید.
هیچ گونه اطلاعات شخصی و حساس را در اختیار بازیکنان دیگر که شناختی از آنها ندارید، قرار ندهید.
از به روز بودن نرم افزار بازی خود اطمینان حاصل کنید. بسیاری از بازی های چند نفره پیش از آن که اجازه ارتباط را فراهم کنند به طور خودکار به روز می شوند. نسبت به دانلود هر گونه برنامه غیر مجاز مرتبط با بازی احتیاط کنید.
شرایط تعیین شده از سوی تولید کننده یا میزبان بازی را به دقت مطالعه کرده تا اطمینان حاصل کنید با هزینه های فوری و آتی مواجه نمی شوید.
هنگامی که دستگاه بازی خود را به واسطه فروش، دور انداختن، اهدا به دیگران و … در اختیار فرد دیگری قرار می دهید، از حذف کردن اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل کنید. روش انجام این کار از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است. حذف کردن جزئیات حساب کاربری و پشتیبان گیری و یا انتقال بازی ها به دستگاه جدید در صورت لزوم را فراموش نکنید.
برای فرزندان خود دستورالعمل ها و قوانینی را برای انجام بازی های آنلاین تعیین کنید.
مشاوره بازی آنلاین برای والدین
بازی های آنلاین گزینه ای فوق العاده برای کودکان به منظور رقابت با دوستان خود محسوب می شوند که با انجام آنها می توانند مهارت های هماهنگی، واکنشی و شناختی خود را نیز بهبود ببخشند. با این وجود، جوامع بازی های آنلاین به واسطه زورگیرهای سایبری، مجرمان اینترنتی و افرادی که در پی سوء استفاده از کودکان هستند می توانند مشکل آفرین نیز باشند. خوشبختانه مد نظر قرار دادن چند گام ساده می تواند تا حدود زیادی ایمنی حضور کودکان در دنیای بازی های آنلاین را تامین کند.

ناحیه بازی
از قرار دادن رایانه و یا کنسول بازی های ویدئویی در مکان هایی که امکان نظارت بر آنها کمتر است، پرهیز کنید. قرار دادن این دستگاه ها در مناطق خانوادگی مانند اتاق نشیمن امکان کنترل بهتر فعالیت های کودکان و جلوگیری از فراگیری رفتارهای نامناسب را تسهیل می کند.

آموزش شیوه امن انجام بازی آنلاین
اطمینان حاصل کنید کودکان از خطرات موجود هنگام حضور در فضای مجازی آگاه هستند و به ارسال اطلاعات خصوصی طی انجام بازی ها اقدام نمی کنند. اجازه استفاده از وب کم و گفت و گوهای ویدئویی هنگام انجام بازی های آنلاین را ندهید زیرا افراد سودجو نسبت به این که با فردی کم و سن و سال تعامل دارند، مطمئن می شوند. با استفاده از تنظیمات کنترل والدین می توانید این قابلیت ها را غیر فعال کنید.
این اطمینان و اعتماد را در کودکان ایجاد کنید که در صورت مواجهه با محتوا و درخواست های نامناسب، تهدیدآمیز و یا غیر اخلاقی بدون هیچ گونه نگرانی و ترسی می توانند آنها را به شما اطلاع دهند. کودکان باید از این موضوع آگاه باشند در مواجهه با افرادی که رفتاری نامناسب داشته و یا برای ارائه اطلاعات شخصی آنها را زیر فشار قرار می دهند، پاسخی ارائه نکرده و ارتباط با این افراد را متوقف و یا مسدود کنند.
با استفاده از گذرواژه هایی قوی از حساب کاربری آنلاین فرزندتان محافظت کنید. گذرواژه های قوی شامل حداقل هشت کاراکتر (هرچه بیشتر بهتر) و ترکیبی از حروف، اعداد و نمادها می شوند. هکرها و افراد سودجو اغلب از طریق دریافت گذرواژه به حساب کاربری کودکان دست می یابند. از این رو، باید عدم به اشراک گذاری گذرواژه در هر شرایطی را به فرزندتان آموزش دهید.

اینترنت امن پاک کودک والدین

استفاده از تنظیمات کنترل والدین
تنظیمات کنترل والدین در رایانه ها و کنسول های بازی های ویدئویی مانند اکس باکس و پلی استیشن وجود داشته و با استفاده از آنها می توانید از محتوایی که کودکان به آنها دسترسی خواهند داشت و مدت زمان استفاده از دستگاه اطمینان حاصل کنید.
ارتباط رفتار والدین با انجام بازی های ویدئویی توسط کودکان
بنابر مطالعه صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی میشیگان، کودکانی که فکر می کنند والدینشان نظارت و کنترل کمتری بر انجام بازی های ویدئویی داشته و یا بیش از اندازه عیب جویی می کنند، تمایل بیشتری به انجام بازی های ویدئویی نسبت به کودکان دیگر دارند.
این مطالعه که تامین مالی آن بر عهده بنیاد ملی علوم بوده از نخستین نمونه هایی است که رفتار والدین را با میزان انجام بازی های ویدئویی توسط کودکان ربط می دهد. پژوهشگران بیش از ۵۰۰ دانش آموز از ۲۰ مدرسه را مورد بررسی قرار داده و دریافته اند که رفتار منفی والدین مانند عیب جویی بیش از اندازه و نظارت کمتر بر فعالیت های کودکان موجب می شود تا مدت زمان و تمایل آنها به انجام بازی های ویدئویی افزایش یابد.
به گفته “لیندا جکسون”، پژوهشگر ارشد مطالعه دانشگاه میشیگان، گام بعدی در این مسیر یافتن مواردی است که رفتار انجام بازی های ویدئویی کودکان را تشدید می کند. به عنوان مثال، آیا تعاملات والدین با کودکان موجب می شود تا آنها بیش از پیش در دنیای بازی های ویدئویی غرق شده و از رفتار و واکنش های منفی والدین فرار کنند؟ و یا بالعکس، آیا بازی های ویدئویی موجب می شوند تا رابطه کودکان با والدین تحت تاثیر قرار گرفته و تعاملاتی منفی شکل بگیرند؟
همچنین، خصوصیات دیگری در کودکان می توانند مسئول رابطه بین ادراکات منفی والدین و انجام بازی های ویدئویی باشند. به گفته لیندا جکسون، پرسش جالب توجه در این زمینه رابطه بین انجام بازی های ویدئویی و رفتار حقیقی والدین به جای رفتار مشاهده شده در آنها است. برداشت ها همواره بازتاب دهنده واقعیت نبوده و این می تواند مساله ای تاثیرگذار بر رابطه کودکان-والدین محسوب شود.
مطالعه دانشگاه میشیگان بخشی از پروژه ای بزرگتر است که در آن لیندا جکسون و همکارانش کشف و بررسی آثار استفاده از فناوری بر عملکرد تحصیلی، زندگی اجتماعی، سلامت روانی و استدلال های اخلاقی کودکان را در دستور کار خود قرار داده اند.

راهنمای آغاز بازی آنلاین

بازی آنلاین چگونه کار می کند؟
با پیشرفت فناوری و توسعه صنعت بازیسازی، انجام بازی های آنلاین نیز به طور فزاینده پیچیده تر شده و در حال حاضر، رایانه های رومیزی پیشرفته و کنسول های بازی های ویدئویی نیازمند ارتباط اینترنتی پر سرعت برای انجام بازی های آنلاین هستند. در حقیقت، این کمترین هزینه ای است که برای دسترسی به یکی از محبوب ترین سرگرمی های جهان باید بپردازید.

مشخصات مورد نیاز برای رایانه های رومیزی
تمامی بازی های رایانه ای دارای فهرستی از مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری هستند که امکان انجام مناسب و و روان بازی روی دستگاه افراد را تعیین می کنند. برخی از بازی های پیشرفته نیازمند رایانه های قدرتمندی هستند، اما بسیاری از بازی های آنلاین رایگان به طور معمول با مشخصات حداقلی رایانه ها نیز قابل اجرا هستند. این مساله می تواند رایانه های قدیمی و اتصال کندتر اینترنتی را نیز شامل شود.

مشخصات مورد نیاز برای کنسول های بازی های ویدئویی
استفاده از کنسول های بازی های ویدئویی برای انجام بازی های آنلاین شرایط را تسهیل می کند زیرا بازی ها به صورت اختصاصی برای سخت افزار و نرم افزار موجود روی این دستگاه ها تولید می شوند. با این وجود، همچنان به یک ارتباط پر سرعت اینترنتی پهن باند نیازمند هستید که می تواند از طریق کابل اترنت و یا به صورت بی سیم از طریق وای فای تامین شود.

پرداخت آنلاین برای بازی ها
در برخی از بازی ها ممکن است مجبور به وارد کردن جزئیات حساب بانکی و یا کارت اعتباری خود برای پرداخت هزینه خرید آیتم های موجود در بازی ها مانند اسلحه و یا نقشه ای جدید باشید. اگر گزینه ای جز این در اختیار ندارید باید اقدام های احتیاطی استاندارد که هنگام خریدهای آنلاین انجام می دهید را مد نظر قرار داده و خریدهای خود را از منابع معتبر و مجاز انجام دهید.

مزایا و معایب بازی آنلاین

مزایا:
بر خلاف آن چه که اکثر مردم گمان می کنند سرگرمی های آنلاین به ویژه بازی های آنلاین نمونه هایی نامناسب با پیامدهایی منفی نیستند. بی تردید، بازی های آنلاین می توانند اعتیادآور بوده، اما دارای مزایایی نیز هستند که نادیده گرفتن آنها تقریبا غیر ممکن است.
هنگامی که بازی های چند نفره آنلاین در سبک نقش آفرینی را انجام می دهید می توانید مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید زیرا نیازمند همکاری و تعامل با اعضای تیم خود بوده تا راهبردهایی موثر برای پیشبرد بازی را ارائه کنید. به بیان دیگر، شیوه همکاری برای کسب امتیاز در قالب یک گروه را فرا می گیرید. بازی های آنلاین می توانند در یک چشم بر هم زدن تمام جهان را به زمین بازی شما مبدل کرده و با دوستان و افرادی که در کشورهای دیگر جهان قرار دارند به بازی مشغول شوید.
این موارد ویژگی هایی سودمند در زندگی انسان محسوب می شوند. از دیگر مزایای بازی های آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

انجام همزمان چند وظیفه
حرکت دادن انگشتان روی دسته کنترل در شرایطی که نگاه بازیکن به نمایشگر است یکی از توانایی های بسیاری است که هنگام بازی های آنلاین و ویدئویی فرا گرفته می شوند. همچنین، هنگامی که شخصیت خود را به سوی میدان مبارزه هدایت می کنید، همزمان باید مراقب حمله رقبا باشید. این چیزی است که انجام چند کار مختلف در یک زمان نامیده می شود. برنامه های سرگرمی مبتنی بر وب در ارتقا چنین قابلیتی به بهترین شکل ممکن کمک خواهند کرد. از این طریق، همکاری و هماهنگی بین چشم و دست و یا به بیان دیگر، عصب و عضله تقویت می شود.

اینترنت امن پاک کودک والدین

تحریک مغز
به دلیل آن که بازی های آنلاین بیشتر درباره ارائه تاکتیک و برنامه ریزی هستند در آگاهی از چگونگی استفاده سریع و آسان از مغز موثر هستند. در حقیقت، بی توجهی به این مساله موجب شکست از رقبا خواهد شد. نکته مثبت در این زمینه آثار طولانی مدت آن است. مطالعات مختلف نشان داده اند که خطر ابتلا به بیماری های حافظه در افراد مسن که مغز آنها به طور مداوم با معماهای مختلف و یا حل جدول به چالش کشیده می شود، کمتر است. از این رو، تصور حفظ سلامت مغز با آغاز بازی های آنلاین از سنین پایین تر و در شرایطی متعادل و مناسب چندان عجیب نیست.

ارتقا دانش فناوری
افرادی که به بازی های آنلاین می پردازند نسبت به چگونگی استفاده از رایانه و کسب بهترین عملکرد از آن آگاه تر هستند. در حال حاضر، بهره مندی از دانش رایانه و جستجوی اینترنتی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان مبدل شده و بازی های آنلاین یکی از گزینه هایی هستند که افزون بر سرگرمی می توانند به افزایش اطلاعات فناوری کاربر کمک کنند.
تجربه یک بازی واقعی تر
در بسیاری از بازی های آنلاین، بازیکن به جای هوش مصنوعی رایانه ای در برابر رقبایی واقعی یعنی انسان هایی که از قدرت تفکر برخوردار هستند، قرار می گیرد. این مساله می تواند تجربه بازی واقعی تری را برای وی رقم بزند. هوش مصنوعی با گذشت زمان پیشرفت قابل توجهی داشته، اما بازیکنان واقعی همچنان گزینه های بهتری محسوب می شوند زیرا توانایی واکنش سریع، تغییر تاکتیک، برقراری ارتباط با یکدیگر و تشکیل یک جامعه، تیم و یا رابطه دوستی همانند مبدل شدن به رقبایی سرسخت را دارند.

بازی های رایگان
بسیاری از وب سایت های بازی آنلاین، بازی هایی ساده و رایگان را برای کاربران فراهم می کنند که هزینه های خود را از طریق تبلیغات تامین می کنند. این سایت ها که از آن جمله می توان به فیس بوک اشاره کرد، امکان ورود به حساب کاربری آنلاین را در اختیار کاربر قرار می دهند. این به معنای آن است که می توانید به جوایز دسترسی داشته و بازی خود را در هر رایانه ای ادامه دهید. از این رو، بازی آنلاین را به همراه خود حمل می کنید.

اینترنت امن پاک کودک والدین رایانه

جنبه های آموزشی
بازی کردن می تواند به فعالیتی آموزشی مبدل شده که به رشد و ارتقا واکنش ها کمک می کند. بسیاری از بازی ها برای کمک به رشد و بهبود قدرت تفکر، ارتقا حافظه و مناسب کردن شرایط جسمانی کاربر طراحی شده اند. محبوبیت بازی هایی که شامل فعالیت های بدنی مانند رقص و یا نواختن گیتار مجازی می شوند به سرعت در حال افزایش است.

کسب آرامش
بازی کردن می تواند گزینه ای فوق العاده برای رهایی از تنش های فکری و جریان های مخالف محسوب شود. این مساله می تواند به تناسب جسمانی و تقویت تفکر خلاق کمک کند. با این وجود، ماهیت بازی های آنلاین بر تشویق بازیکن به ادامه بازی استوار بوده و می توانند برای برخی اعتیادآور باشند. در حقیقت، بازی کردن همانند تماشای تلویزیون و یا مطالعه کتاب یک سرگرمی محسوب شده و انسان باید تنها بخشی از زندگی خود را به آن اختصاص دهد.
در دسترس بودن
طیف وسیع بازی های آنلاین به معنای گستره وسیعی از انتخاب ها است. یک نفر ممکن است تعداد محدودی بازی در قالب فیزیکی سی دی یا دی وی دی داشته باشد، اما در فضای مجازی تقریبا هر گونه عنوان بازی مورد نظر وی وجود دارند. تا زمانی که اینترنت همچنان عملکرد فعلی خود را حفظ می کند، تنها با چند کلیک ماوس می توانید به گنجینه ای غنی از بازی ها دسترسی داشته باشید.

 

معایب
به طور معمول، بازی آنلاین یک نمونه چند نفره است که از طریق رایانه و یا کنسول های بازی های ویدئویی با شرکت بازیکنانی که ممکن است در همسایگی یکدیگر و یا هر مکان دیگری در سراسر جهان باشند، انجام می شود. همچنین، بازی آنلاین سایت های شبکه های اجتماعی مانند فارم ویل و فیس بوک و یا نمونه های ساده مرورگر اینترنتی را نیز شامل می شود.
صدها میلیون علاقمند به انجام بازی های آنلاین در سراسر جهان حضور دارند که از افراد کم سن و سال و نوجوانان تا بزرگسالان را شامل می شوند. از طریق رایانه و کنسول های بازی های ویدئویی می توانید فهرستی از دوستان خود ایجاد کرده و هنگامی که آنلاین هستند برای انجام بازی های چند نفره از آنها دعوت کنید. بسیاری از بازیکنان، بازی های آنلاین را مکانی مناسب برای سرگرمی و معاشرت با دیگران عنوان می کنند که دوستان صمیمی آنها در دنیای واقعی و یا افرادی که تنها در فضای مجازی با آنها آشنا هستند را در بر می گیرند.
بازی های آنلاین می توانند سرگرمی فوق العاده ای برای همه در هر سنی محسوب شوند. دوستان و اعضای خانواده می توانند با هم یک تیم تشکیل داده و از این رو، بازی آنلاین می تواند گزینه خوبی برای ملاقات با افراد دیگر باشد. اما نگرانی هایی نیز درباره بازی های آنلاین وجود دارند که توجه به آنها به ویژه اگر کاربر کودکی و کم سن و سال باشد، اهمیت بیشتری می یابند.

violence-video-reality_350x440
محتوای نامناسب
همانند فیلم ها، بازی هایی که به صورت تجاری برای رایانه ها و کنسول های بازی های ویدئویی منتشر می شوند دارای رده بندی سنی هستند. این رده بندی نشان می دهد چه میزان خشونت، گفتار زشت و نامناسب و تم های بزرگسالانه شامل آن بازی می شود. البته باید به این نکته توجه داشت که نظارت همیشگی بر محتوای آنلاین امکان پذیر نبوده و به عنوان مثال، بازیکنان ممکن است با نظراتی توهین آمیز و مطالبی نامناسب طی بازی مواجه شوند.
اگر فرزندتان به اندازه کافی بزرگ شده است تا برخی بازی های خاص را انجام دهد، همچنان باید هنگام انجام بازی های ویدئویی و آنلاین بر آنها نظارت داشته باشید. به جای آن که فرزندتان با افراد غریبه بازی کند، سعی کنید با دوستانی که در دنیای واقعی آنها را می شناسد، این کار را انجام دهد. اگر بازیکنان دیگر رفتار نامناسبی دارند به طور معمول می توانید این شرایط را به تولیدکننده بازی و یا کنسول بازی ویدئویی گزارش کنید. بر همین اساس، آنها بررسی های بیشتری انجام داده و امکان دارد فرد متخلف از انجام بازی آنلاین منع شود.
کنسول های بازی های ویدئویی دارای تنظیمات کنترل والدین هستند که می توان از آنها برای کنترل محتوایی که کودکان در فضای مجازی به آنها دسترسی دارند، استفاده کرد.
این نکته را به خاطر بسپارید که افراد جوان بیشتر به بازی آنلاین پرداخته و از این رو، بازی‌ها می توانند به مکان مناسبی برای افرادی که در پی بهره برداری و سوء استفاده از کودکان هستند، مبدل شوند. در نتیجه، پیش از آغاز بازی به خوبی خود را آماده کرده و بر فعالیت فرزندتان نظارت کنید تا از ایمنی وی در فضای مجازی اطمینان حاصل کنید.

کودک رایانه

فشارهای جسمانی
استراحت های کوتاه هنگام انجام بازی های آنلاین در طولانی مدت از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. پس از هر ۴۵ دقیقه یا یک ساعت بازی باید ۱۰ دقیقه استراحت کنید تا چشم ها و دست های شما به آرامش برسند. این وقت استراحت برای پیشگیری از بروز سردرد و فشار بیش از اندازه به چشم ها و دست ها ضروری است.

اینترنت امن پاک کودک

امنیت
همانند گزینه های دیگر ارتباطات آنلاین، هنگام انجام بازی های آنلانین نیز باید نسبت به آن چه که به اشتراک می گذارید، توجه ویژه ای داشته باشید. نباید از جزئیات واقعی درباره خود برای ساخت پروفایل و یا آواتار آنلاین استفاده کنید. اگر به یک بازی چند نفره ملحق شده اید که بازیکنان دیگر را نمی شناسید نسبت به اطلاعاتی که درباره خود به دیگران می دهید، دقت کنید.
اگر با تلفن همراه خود مشغول بازی آنلاین هستید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از بازی ها ممکن است از ویژگی ردیابی ماهواره ای تلفن همراه برای نشان دادن موقعیت مکانی شما در دنیای واقعی استفاده کنند.

اعتیاد به رایانه

اعتیاد به بازی های آنلاین
بازی های آنلاین بر این اساس طراحی می شوند که تا حد ممکن بیشترین بازیکن آنلاین را جذب کرده و احساس واقعی موفقیت پس از نبردی سخت را ایجاد کنند. این مساله به بازیکنان انگیزه داده و همچنین جنبه سرگرمی بازی ها را تقویت می کنند. اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که برخی زمان مناسب برای خاتمه بازی و خروج از فضای مجازی را تشخیص نداده و به بازی های آنلاین معتاد می شوند.
در حقیقت، نقطه قوت بازی های آنلاین که ویژگی سرگرم کننده و جذاب بودن است می تواند به عاملی نگران کننده و اعتیاد آور مبدل شود. هنگامی که با دوستان واقعی خود مشغول انجام بازی های آنلاین هستید، این وسوسه و انگیزه برای ادامه بازی بیشتر تقویت می شود که شانس اعتیاد به بازی آنلاین را افزایش می دهد.
بر همین اساس، استراحت های منظم و برخورداری از زندگی فعال در دنیای واقعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به عنوان والدین و یا فردی که وظیفه مراقبت از یک بازیکن جوان را بر عهده دارد، اعمال برخی محدودیت ها درباره مدت زمانی که وی می تواند به بازی آنلاین بپردازد همانند مدت زمانی که می تواند صرف تماشای تلویزیون کند، اقدامی موثر است. کنسول های بازی های ویدئویی مجهز به تنظیمات کنترل والدین هستند که بر اساس آنها می توانید مدت زمان استفاده از این دستگاه ها را برای کودکان محدود کنید.
اعتیاد به بازی آنلاین یک اصطلاح پزشکی نبوده و در تعریفی ساده به معنای بازی کردن بیش از اندازه – مقدار آن به دیدگاه شما درباره بازی های آنلاین بستگی دارد – است. از این رو، تا زمانی که اقدام های ساده احتیاطی را انجام می دهید، هیچ دلیل وجود ندارد که همه از بازی کردن، دوست یابی لذت نبرند.

child-new-internet-tablet

روابط اجتماعی
یکی از معایب بازی های آنلاین فقدان ذاتی ارتباطات چهره به چهره افراد است. همان گونه که پیش از این اشاره شد دنیای بازی های آنلاین برای بسیاری اعتیادآور بوده که این مساله می تواند نادیده گرفتن روابط شخصی و زندگی خانوادگی به منظور انجام بازی های آنلاین را در پی داشته باشد.

بازی کودک تبلت
هزینه
بسیاری از بازی های آنلاین رایگان بوده و بازی های پولی نیز بسیار کم هزینه محسوب می شود. از این رو، تا زمانی که به اینترنت پر سرعت پهن باند دسترسی دارید می توانید ساعات متمادی به انجام بازی های آنلاین مشغول باشید. در حقیقت، هزینه بازی های آنلاین شمشیری دو لبه است که هم می تواند از مزایا و هم معایب آنها محسوب شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا