هفته اول کورس بهاره گنبد برگزار نشد

موبنا – به گزارش فارس ، تصمیم لغو هفته اول کورس بهاره گنبد در حالی از سوی مسئولان شهر گنبد و منطقه ترکمن صحرا صورت گرفته است که در چند سال اخیر مربیان ،سوارکاران و گروهی از مالکان اسب در این منطقه از برخی از تصمیمات اتخاذ شده از سوی معاونت اسب‌دوانی فدراسیون که مسوول …

موبنا – به گزارش فارس ، تصمیم لغو هفته اول کورس بهاره گنبد در حالی از سوی مسئولان شهر گنبد و منطقه ترکمن صحرا صورت گرفته است که در چند سال اخیر مربیان ،سوارکاران و گروهی از مالکان اسب در این منطقه از برخی از تصمیمات اتخاذ شده از سوی معاونت اسب‌دوانی فدراسیون که مسوول برگزاری کورس می باشد گلایه دارند.

یکی از مشکلات عمده ای که مربیان و مالکان نسبت به آن معترض هستند مساله جوایز مسابقات است. آنها معتقد هستند که میزان جایزه اسب های قهرمان با توجه به هزینه های گزافی که برای آماده کردن اسب ها برای مسابقه صورت می گیرد بسیار پایین است. این ماجرا زمانی جالب تر می شود که به گفته یکی از مربیان قدیمی اسب‌دوانی اسبی با بیش از ۲۰۰ میلیون تومان قیمت و حداقل هزینه ماهانه ۲ میلیون تومان، در مسابقه ای شرکت می کند که سه میلیون تومان جایزه اسب اول است. مربیان معترض همچنین می گویند که جوایز با تاخیر و پس از کسر مبالغی به دلایل جرایم انضباطی و فنی پرداخت می شود.

موضوع دیگری که مورد انتقاد شدید مربیان اسب‌دوانی ترکمن صحرا است، عدم شفافیت در نمونه گیری دوپینگ و پاسخ های آنهاست که از نگاه مربیان اسب‌دوانی شائبه های را به وجود آورده است.

به گزارش فارس اعتراض مربیان به فدراسیون با واکنش هایی در منطقه ترکمن صحرا روبرو شده است که مسئولان اجرایی شهر گنبد کاووس در حمایت از مربیان بومی و محلی برگزاری مسابقات را تا زمان تعیین تکلیف و پاسخ از سوی فدراسیون لغو کرده اند.

نوشته های مشابه

لغو کورس بهاره گنبد از آن جهت مهم است که این مسابقات در آغاز تقویم پر ترافیک سالیانه اسب‌دوانی می تواند خلاء بزرگی را به وجود بیاورد. ضمن اینکه در آغاز فصل کورس اسب‌دوانی ایران با توجه به حضور اول اسب های دوساله ای که در مسابقه ای شرکت نکرده اند از نظر فنی هم به این مسابقات ضربه می زند.

لغو هفته اول کورس بهاره گنبد همراه با نگرانی‌ها در میان دوستداران پرشمار اسب‌دوانی در منطقه ترکمن صحرا همراه شده است که امیدواریم با برطرف شدن سوءتفاهمات موجود از هفته آینده این مسابقات برگزار شود.

گفته می شود مسئولان فدراسیون اسب‌دوانی و برگزار کنندگان مسابقه کورس گنبد در هفته پیش رو در جلسه ای با معترضان و مسئولان اجرایی محلی در این مورد تصمیم گیری می کنند.

 منبع:  فارس

دکمه بازگشت به بالا