تجربه یک هفته رانندگی کامیون‌های بدون راننده در جاده‌های اروپا

موبنا، میثم لطفی – مبدا این کامیون‌ها یه کشور اروپایی در نظر گرفته شد و سرانجام آنها موفق شدند پس از پشت‌سر گذاشتن هزاران کیلومتر خود را به شهر روتردام برسانند. یکی از این کامیون‌ها که در شرکت فولکس‌واگن ساخته شده بود مسافتی معادل ۲۰۰۰ کیلومتر را طی کرد و در طول مسیر خود از …

موبنا، میثم لطفی – مبدا این کامیون‌ها یه کشور اروپایی در نظر گرفته شد و سرانجام آنها موفق شدند پس از پشت‌سر گذاشتن هزاران کیلومتر خود را به شهر روتردام برسانند.

یکی از این کامیون‌ها که در شرکت فولکس‌واگن ساخته شده بود مسافتی معادل ۲۰۰۰ کیلومتر را طی کرد و در طول مسیر خود از مرز چهار کشور اروپایی گذشت.

Mercedes-Benz Actros Lkw nutzen das System Highway Pilot Connect zur vernetzten Fahrt im Verbund (Truck Platoon)

این کامیون‌های خودروان در شرکت‌های بزرگ خودروسازی ولوو، دایملر و فولکس‌واگن ساخته شدند و در مسابقه کامیون‌های Platooning اروپا شرکت کردند. در این چالش هر یک از کامیون‌ها دقیقا پشت سر کامیون مقابل خود حرکت می‌کند تا میزان مقاومت باد را به حداقل برساند.

این اتفاق باعث می‌شود میزان مصرف انرژی در کامیون‌ها ۱۵ درصد کاهش یابد. بر این اساس کامیونی که در طول یک سال ۱۰۰ هزار مایل حرکت می‌کند، می‌تواند ۶۰۰۰ یورو در هزینه‌های مربوط به سوخت صرفه‌جویی کند.

autonomous trucks (3)

هدف از برگزاری این رقابت مشخص شدن میزان توانمندی‌ خودروهای خودران در اندازه‌های بزرگتر بود و این اتفاق باعث شد تا اروپایی‌ها پروژه جاده مخصوص کامیون‌های خودران در چند سال آینده را آغاز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا