بازداشت یک‌ ایرانی با ۵۴ کیلو متامفتامین

موبنا- این متامفتامین های مایع در بطری های چسب جاسازی شده بود و یک مقام رسمی اندونزی روز پنجشنبه گفت که این دو نفر در یک خروجی خدمات پیک در ‘راوامانگون’ در شرق جاکارتا پس از کشف و ضبط ۱۲ جعبه شامل ۷۲ بطری چسب حاوی متامفتامین مایع بازداشت شدند.\ به نوشته تارنمای ‘جاکارتا گلوب’، …

موبنا- این متامفتامین های مایع در بطری های چسب جاسازی شده بود و یک مقام رسمی اندونزی روز پنجشنبه گفت که این دو نفر در یک خروجی خدمات پیک در ‘راوامانگون’ در شرق جاکارتا پس از کشف و ضبط ۱۲ جعبه شامل ۷۲ بطری چسب حاوی متامفتامین مایع بازداشت شدند.\

به نوشته تارنمای ‘جاکارتا گلوب’، ‘اکو دانییانتو’ مدیر مبارزه با مواد مخدر پلیس جاکارتا، گفت که تحقیقات نشان می دهد مواد مخدر از ایران به اندونزی حمل شده است.

وی گفت که این متهمان هنگام تحویل گرفتن این بسته ها از یک شرکت پست بین المللی (آرامکس) در شرق جاکارتا دستگیر شدند.

تارنمای ‘جاکارتا گلوب’ نوشت: این مواد مخدر با استفاده از پیک آرامکس در فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران به فرودگاه بین المللی ‘سوئکارنو-هتا’ شهر جاکارتا منتقل شده است.

اطلاعات نشان می دهد باندهای مواد مخدر در مالزی از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلوگرم متامفتامین از مالزی به اندونزی قاچاق و منتقل کرده اند.

پلیس مبارزه با مواد مخدر اندونزی همچنین اعلام کرد آپارتمان این دو قاچاقچی را در شمال جاکارتا مورد بررسی قرار داده، اما هیچ چیز یافت نشده است.
براساس قانون اندونزی حکم اتباع خارجی که بیش از پنج گرم مواد مخدر به اندونزی حمل کنند، اعدام یا حبس ابد است.

در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نفر در اندونزی در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

اندونزی پس از روی کار آمدن ‘جوکو ویدودو’ رییس جمهوری این کشور از مهر ماه سال ۱۳۹۳ تاکنون یک گروه ۶ نفره و یک گروه ۸ نفره از قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام کرده است.
اندونزی با دفاع از این اعدام ها، این اقدام را جنگ علیه مواد مخدر می داند و معتقد است که انجام آن برای توقف تهدید حیات ملت اندونزی ضروری است.

آمار مصرف کنندگان مواد مخدر در اندونزی حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گزارش شده است، به طوری که روزانه حدود ۵۰ نفر به دلیل مصرف موادمخدر جان خود را از دست می دهند.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا