ماجرای غیبت لاریجانی در جمع اصولگرایان

موبنا- هر چند در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نام علی لاریجانی و نزدیکان او در فهرست ائتلاف اصولگرایان قرار نگرفت و همین امر موضوع فاصله گرفتن لاریجانی و نزدیکانش از اصولگرایان مجلس نهم را تقویت کرد. با این همه سید‌حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیته ۷ نفره ساماندهی امور اصولگرایان در مجلس دهم …

موبنا- هر چند در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نام علی لاریجانی و نزدیکان او در فهرست ائتلاف اصولگرایان قرار نگرفت و همین امر موضوع فاصله گرفتن لاریجانی و نزدیکانش از اصولگرایان مجلس نهم را تقویت کرد. با این همه سید‌حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیته ۷ نفره ساماندهی امور اصولگرایان در مجلس دهم روز گذشته گفت: دیدار اعضای این کمیته در روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین با علی لاریجانی به‌دلیل جلسه اضطراری رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار نشد. به گفته نقوی حسینی این دیدار با دفتر رئیس مجلس هماهنگ نشده بود؛ بلکه با شخص علی لاریجانی هماهنگ شده بود و رئیس مجلس خود شخصا به ما اعلام کرد باید برای موضوع ضروری از پارلمان خارج شود و این دیدار در زمان دیگری برگزار شود.

پیش از این نقوی حسینی در ۱۶ فروردین‌ماه امسال در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از قرار نشست کمیته مذکور با علی لاریجانی در ۱۷ فروردین خبر داد و تاکید کرد که هماهنگی‌های لازم این باره صورت گرفته است. این در حالی است که و بنابر اعلام دفتر رئیس مجلس، اساسا قراری برای برگزاری این دیدار هماهنگ نشده بود. در این باره می‌توان به اظهارنظر عباسعلی منصوری آرانی عضو فراکسیون رهروان ولایت اشاره کرد که در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: «به هیچ وجه امکان ندارد لاریجانی با کمیته هفت نفره پیوند بخورد و اشتباه است که او وارد جریان‌‌های اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی شود.»

به‌نظر می‌رسد پیروزی قاطع فهرست اصلاح‌طلبان در تهران برای مجلس دهم، اصولگرایان مجلس نهم را که به پارلمان بعدی نیز راه یافته‌اند بر آن داشته تا این کمیته ۷ نفره را تشکیل دهند؛ کمیته‌ای که بر اساس اعلام اصولگرایان، قصد دارد مسائل مربوط به تشکیل فراکسیون اصولگرایان و انتخاب رئیس مجلس دهم را پیگیری کند. نقوی حسینی درباره وظیفه این کمیته اینگونه توضیح داد: وظایفی همچون ساماندهی فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم، پیگیری وضعیت کاندیدای مورد حمایت این طیف در مرحله دوم انتخابات، نامزدهای پیشنهادی اصولگرایان برای هیات‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس دهم برعهده اعضای این کمیته گذاشته شده است.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا