بهترین صبحانه برای کاهش وزن

موبنا- به گزارش روزنامه الوطن کویت، محققان می‌گویند پروتئین‌هایی که از خوردن «شیر»، «ماست» و «پنیر» دریافت می‌کنیم، بهترین غذایی است که تا زمان طولانی در طول روز احساس گرسنگی را در ما ایجاد می‌کند و در نتیجه باعث کاهش وزن اضافه می‌شود. بر اساس این تحقیق، پروتئین‌های موجود در فرآورده‌های لبنی و پنیر بیش …

موبنا- به گزارش روزنامه الوطن کویت، محققان می‌گویند پروتئین‌هایی که از خوردن «شیر»، «ماست» و «پنیر» دریافت می‌کنیم، بهترین غذایی است که تا زمان طولانی در طول روز احساس گرسنگی را در ما ایجاد می‌کند و در نتیجه باعث کاهش وزن اضافه می‌شود.

بر اساس این تحقیق، پروتئین‌های موجود در فرآورده‌های لبنی و پنیر بیش از پروتئین‌های موجود در غذاهای دیگری چون تخم مرغ و ماهی تن به کاهش وزن کمک می‌کند.

تحقیق یاد شده همچنین نشان داد: خوردن لبنیات در آغاز روز بهتر از کربوهیدرات‌ها برای کاهش وزن است و به پیشگیری از بالارفتن قند خون کمک می‌کند و قند خون را تا مدت زمان طولانی پایین نگه می‌دارد که امری حیاتی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم محسوب می‌شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بهترین راه برای کنترل سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم، خوردن صبحانه سرشار از پروتئین و ناهار دارای پروتئین متوسط است. این در حالی است که وعده شام باید حاوی پروتئین اندک و تا حد امکان سبک باشد.

نوشته های مشابه

اما مزایای ناشی از صبحانه سرشار از پروتئین به منبع و کیفیت این پروتئین‌ها بستگی دارد و به طور کلی فرآورده‌های لبنی بهترین منبع در این زمینه محسوب می‌شود زیرا با خوردن آنها زمان بیشتری در طول روز احساس گرسنگی می‌کنیم.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا