معمای شهری که ۳۰۰ نفر ۱۰۰ ساله دارد!

موبنا – طول عمر ساکنان شهری کوچک در ساحل غربی جنوب ایتالیا، به معمایی برای پزشکان تبدیل شده و به گزارش ایرنا،توجه دانشمندان را برای حل آن جلب کرده است. جمعیت حدود دو هزار نفری آسچرولی، شمار ۳۰۰ نفر دستکم صد ساله را در بر دارد و دانشمندان آمریکایی و ایتالیایی تلاش دارند چرایی طول …

موبنا – طول عمر ساکنان شهری کوچک در ساحل غربی جنوب ایتالیا، به معمایی برای پزشکان تبدیل شده و به گزارش ایرنا،توجه دانشمندان را برای حل آن جلب کرده است.

جمعیت حدود دو هزار نفری آسچرولی، شمار ۳۰۰ نفر دستکم صد ساله را در بر دارد و دانشمندان آمریکایی و ایتالیایی تلاش دارند چرایی طول عمر این افراد را دریابند.

آسچرولی به خاطر پایین بودن تعداد مبتلایان به بیماری قلبی و آلزایمر شناخته شده است، اما محققان برای نخستین بار درصدد تحقیق در میان ساکنان محلی برآمده اند.

در این تحقیق درازمدت که نتیجه آن می تواند برای بیماران در سراسر جهان کاربرد داشته اشد، یک آنالیز ژنتیکی کامل به همراه بررسی سبک زندگی افراد همچون رژیم غذایی و ورزش به عمل می آید.

ساکنان آسچرولی که به برخورداری از سلامت شهره هستند، غذاهای مدیترانه ای مصرف می کنند که حاوی مقدار زیادی ماهی و روغن زیتون است.

 منبع: خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا