فرمانده بزرگترين ارتش جهان

موبنا – او كه بعضا هدايت ارتش كشور چين را در بسياري موارد بر عهده داشت و به عنوان معاون فرماندهي كل قوا خدمت مي كرد، عالي ترين مقام نظامي است كه از سال ۲۰۱۳ و پس از فراخوان دولت «شي جين پينگ» براي مبارزه جدي با فساد به دام دستگاه قضا مي افتد. «گو …

موبنا – او كه بعضا هدايت ارتش كشور چين را در بسياري موارد بر عهده داشت و به عنوان معاون فرماندهي كل قوا خدمت مي كرد، عالي ترين مقام نظامي است كه از سال ۲۰۱۳ و پس از فراخوان دولت «شي جين پينگ» براي مبارزه جدي با فساد به دام دستگاه قضا مي افتد.
«گو بوشيانگ» سال گذشته ميلادي به عنوان معاون كميسيون مركزي نظامي چين خدمت مي كرد و با توجه به اينكه از تابستان گذشته پرونده او در اختيار بازرسان نهاد قضايي اين كشور قرار گرفت، از حزب حاكم كمونيست نيز اخراج مي شود.
آنطور كه روزنامه «ساوت چاينا» به نقل از منابع آگاه نظامي گزارش كرده، اين مقام ارشد ارتش چين جرائم سنگين مالي دارد و مجازات سختي در انتظارش خواهد بود.

«گو بوشيانگ» ۷۴ ساله از جمله ۲۵ مرد قدرتمند دفتر سياسي حزب حاكم چين در سال هاي گذشته است و به جرات مي توان گفت كه او بلندپايه ترين فرد نظامي است كه از بدو تاسيس «چين نو» در سال ۱۹۴۹ ميلادي به فساد مالي متهم مي شود.
نشريه هنگ كنگي خاطرنشان مي كند كه رسيدگي به پرونده مقام ارشد نظامي متهم به فساد مالي پايان يافته و براي صدور راي به دادگاه سپرده شده است.
«شو چايهو» از ديگر مقام هاي ارشد كميسيون مركزي نظامي چين كه در رده بعد از «گو» قرار داشت دو سال قبل به اتهام فساد مالي دستگير شد و فروردين ماه سال گذشته در شرايطي كه منتظر محاكمه بود به دليل ابتلا به سرطان درگذشت.
چائو جيان مينگ» رئيس دادستاني عالي خلق چين در آخرين نشست سالانه كنگره ملي چين كه اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، اعلام كرد كه ريشه هاي قدرت و حزب حاكم با فساد تهديد مي شود و به همين خاطر نمي توان موضوع فساد مالي را ناديده گرفت.

او گفت: اگرچه هزاران نفر تاكنون در اين ارتباط دستگير و مجازات شده اند اما مبارزه با فساد همچنان يكي از اولويت هاي اصلي دستگاه قضايي كشور خواهد بود.
«شي جين پينگ» رئيس جمهوري خلق چين از سال ۲۰۱۳ مبارزه گسترده با فساد در كشور را اعلام كرد و از دستگاه قضايي اين كشور خواست به شكلي جدي به مبارزه با اين پديده برخيزد.

 منبع: ایرنا 

دکمه بازگشت به بالا