آمریکا آماده تمدید تحریم های ایران

موبنا- به گزارش سالت لیک، «توماس شانون»، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا، امروز با حضور در کمیته روابط خارجی سنا، به سوالات سناتورهای این کشور در خصوص برجام پاسخ داد. وی به نمایندگان سنا گفت گزارش ها مبنی بر اینکه ایران قادر خواهد بود مستقیما با بانک های آمریکایی تعامل کند، نادرست است. وی گفت: …

موبنا- به گزارش سالت لیک، «توماس شانون»، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا، امروز با حضور در کمیته روابط خارجی سنا، به سوالات سناتورهای این کشور در خصوص برجام پاسخ داد. وی به نمایندگان سنا گفت گزارش ها مبنی بر اینکه ایران قادر خواهد بود مستقیما با بانک های آمریکایی تعامل کند، نادرست است.

وی گفت: آمریکا در حال شفاف سازی مقرراتی که به ایران اجازه می دهد تا به پولی که قرار بود بعد از انجام توافق و برداشته شدن تحریم ها به آن دست یابد است.

وی در خصوص قصد آمریکا برای وضع تحریم های جدید در واکنش به اقدامات غیر هسته ای ایران گفت: من به شما اطمینان می دهم که دولت آمریکا مانند شما درباره اقدامات فرا هسته ای ایران نگران است. وی همچنین وعده داد که دولت آمریکا از طریق شورای امنیت سازمان ملل مانع از فروش هواپیماها های سوخو۳۰ روسیه به ایران شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: در صورتیکه تحریم های یک جانبه آمریکا تداخلی در اجرای توافق هسته ای با ایران ایجاد نکند آنها را با پایان سال ۲۰۱۶ تمدید کند.

«شانون» همچنین حمایت های ایران از حزب الله ایران و دولت سوریه و همچنین برنامه موشکی ایران را مغایر با منافع آمریکا خوانده و گفت: ما درباره آن دسته از فعالیت های  ایران که ثبات منطقه را بر هم می زند هوشیار هستیم.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود به سناتورهای آمریکایی با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم گفت: به همین علت ما تحریم های مرتبط با حمایت ایران از تروریسم را حفظ کرده ایم.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین آزمایش موشک های بالستیک ایران را چالشی برای واشنگتن دانست و وعده داد که از تمامی ابزارهای یک جانبه و همه جانبه از جمله تحریم ها برای مهار برنامه موشکی ایران استفاده شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین ایران را متهم به نقض حقوق بشر کرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا