دو داروی بیماران سکته حاد قلبی و مغزی زیر چتر بیمه رفت

موبنا – به گزارش ایسنا، دکتر محمد آقاجانی با بیان این که طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌های قلبی – عروقی اولین علت مرگ و میر در سراسر جهان است، گفت: در ایران حدود ۵۰ درصد کل مرگ‌ها ناشی از بیماری های قلبی – عروقی است که در راس آنها سکته قلبی و پس از …

موبنا – به گزارش ایسنا، دکتر محمد آقاجانی با بیان این که طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌های قلبی – عروقی اولین علت مرگ و میر در سراسر جهان است، گفت: در ایران حدود ۵۰ درصد کل مرگ‌ها ناشی از بیماری های قلبی – عروقی است که در راس آنها سکته قلبی و پس از آن سکته‌های مغزی قرار دارد. همچنین سن ابتلا به این سکته ها در ایران حدود ۱۰ سال از متوسط جهانی کمتر است.

وی افزود: در ایران روزانه بین ۴۰۰ نفر دچار سکته قلبی و حدود ۲۰۰ نفر دچار سکته مغزی می‌شوند که حدود ۳۰ درصد این افراد زیر ۵۰ سال هستند. همچنین سالانه در کشور ۲۴ هزار نفر دچار ناتوانی شدید ناشی از سکته های مغزی و حدود ۶۰ هزار نفر دچار درجاتی از ناتوانی می‌شوند.

آقاجانی با بیان این که مهم‌ترین اقدام در درمان سکته‌های قلبی و مغزی از بین بردن لخته خون در عروق در زمان طلایی است و داروهای پیشرفته‌ای به این منظور ساخته شده است، ادامه داد: خوشبختانه در روزهای پایانی اسفند ماه ۱۳۹۴ دو داروی بسیار مهم حل کننده لخته خون برای این بیماران در شورای عالی بیمه تایید شد که در جلسه یکشنبه مورخ ۱۵ فروردین ماه هیات محترم دولت آن را تصویب کرد. بنا بر این با این مصوبه این داروها با پوشش بیمه در بیمارستان‌های سراسر کشور در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، معاون درمان وزیر بهداشت این دو داروی بسیار مهم بعد از ۲۰ سال به عنوان روش های پیشرفته درمان سکته های قلبی و مغزی جایگزین داروهای قدیمی که عوارض بسیاری داشتند، می‌شوند.

آقاجانی گفت: حال با استفاده از این داروها در درمان سکته های قلبی و مغزی، علاوه بر کاهش میزان مرگ و میر، بار اقتصادی ناشی از این بیماری ها و عوارضی چون ناتوانی و از کار افتادگی و خانه نشینی که اثرات سوء بر اقتصاد و سلامت روان خانواده ها و جامعه دارد، کاهش خواهد یافت.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا