بهترین گجت‌های پوشیدنی برای حفظ امنیت

موبنا – کارشناسان با توجه به افزایش تعداد وقوع چنین اتفاقاتی در دنیا، ارائه خدماتی از این دست را ضروری می‌دانند. زیرا در چنین شرایطی قربانیان ممکن است برای گفت‌وگو با یک انسان آمادگی نداشته باشند، اما خواهند توانست به سادگی با یک سیستم ماشینی هوشمند گفت‌وگو کنند. همان‌طور که دغدغه و نگرانی درباره امنیت …

موبنا – کارشناسان با توجه به افزایش تعداد وقوع چنین اتفاقاتی در دنیا، ارائه خدماتی از این دست را ضروری می‌دانند. زیرا در چنین شرایطی قربانیان ممکن است برای گفت‌وگو با یک انسان آمادگی نداشته باشند، اما خواهند توانست به سادگی با یک سیستم ماشینی هوشمند گفت‌وگو کنند. همان‌طور که دغدغه و نگرانی درباره امنیت برای زنان، کودکان، سالمندان و معلولان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، بسیاری از شرکت‌ها به تولید گجت‌های مطابق مد روز مانند زیورآلات روی آورده‌اند تا به حفظ ایمنی آنها کمک کنند. در همین راستا مجله Mashable به معرفی پنج گجت پوشیدنی امنیتی با به‌روزترین و جذاب‌ترین طراحی پرداخته است که آنها را در اینجا می‌بینیم:

دستبند WiseWear Dutchess با قیمت ۳۴۵ دلار: در ماه ژانویه شرکت WiseWear سری جدیدی از زیورآلات سلامتی خود را در سه دسته مختلف به بازار معرفی کرد. دستبندهای جدید این شرکت نه‌تنها امکان شمارش گام‌ها و کالری‌های مصرفی را دارند، بلکه در صورت بروز مشکل امکان ارسال پیام متنی و شناسایی مکان کاربرانشان را با استفاده از GPS به مراکز اورژانس پیش فرض در حافظه خود دارند. کاربران این دستبند همچنین امکان برنامه‌ریزی برای یادآوری نوشیدن آب یا خوردن داروهای روزانه‌شان را دارند. جالب اینکه این دستبند هوشمند با یک اپلیکیشن ویژه خود روی گوشی موبایل و از طریق بلوتوث مرتبط می‌شود و اطلاعات را در آن بررسی و تحلیل می‌کند.

بهترین گجت‌های پوشیدنی برای حفظ امنیت

دستبند Safelet Indra با قیمت ۱۲۹ دلار: این دستبند استیل می‌تواند تنها با لمس یک انگشت کاربر، به کمکش بیاید. هنگام وقوع تصادف یا در خطر افتادن، کاربران این دستبند با سادگی کلید روی لبه کناری این دستبند را فشار می‌دهند تا دوستان و اعضای خانواده‌شان را که از قبل در حافظه پیش فرض این دستبند اطلاعات تماس‌شان را ذخیره کرده‌اند، باخبر کنند. این دستبند امکان ارتباط با موبایل هوشمند از طریق بلوتوث را دارد تا به این ترتیب از طریق اپلیکیشن خاص خودش اطلاعات کاربرش را مانند موقعیت مکانی او به مراکز اورژانسی یا افراد نزدیکش خبر بدهد.

بهترین گجت‌های پوشیدنی برای حفظ امنیت

گردنبند Stiletto با قیمت ۲۱۹ دلار: این آویز را به گردنبند یا حتی زنجیر دستبندتان بیاویزید تا همیشه در زمان تنهایی در دسترس باشید. کاربران این گردنبند می‌توانند اپلیکیشن ویژه آن را روی موبایل‌های هوشمند خود دانلود کنند تا از طریق آن بتوانند با مراکز اورژانسی در تماس باشند. کاربران این گردنبند می‌توانند در زمان احساس خطر، با دو بار ضربه زدن روی مرکز سنگ آن مخاطبان اورژانسی خود مانند خانواده و دوستان را با ارسال پیام مطلع کنند. اما اگر این کاربران سه بار روی مرکز سنگ این گردنبند ضربه بزنند، اپلیکیشن آن به صورت هوشمند با مراکز اورژانس و خدمات اجتماعی تماس می‌گیرد. در صورتی که کاربر توانایی صحبت کردن نداشته باشد، سیستم دستیار صوتی هوشمند این گردنبند درستی این تماس را برای پلیس یا مراکز اورژانس تایید می‌کند. این گردنبند در مدل‌های متنوع با سنگ‌ها یا بندهای چرمی متفاوت در دسترس است.

بهترین گجت‌های پوشیدنی برای حفظ امنیت

دستبند V.ALRT با قیمت ۴۰ دلار: یک دستبند کمک رسان کوچک و ساده که می‌تواند همیشه و همه جا همراه کاربرانش باشد. این دستبند یک دکمه بزرگ روی خود دارد که در زمان خطر کاربران با فشردن آن می‌توانند موقعیت مکانی‌شان را به فهرستی از مخاطبان اورژانسی خود مانند خانواده و دوستان با پیام متنی اطلاع دهند. کاربران این محصول همچنین می‌توانند قابلیت شناسایی حالت زمین خوردن را در این دستبند فعال کنند تا در این صورت دستبند بعد از ۶۰ ثانیه که از کاربرش پاسخی دریافت نکرد به شکل خودکار پیام کمک را به مخاطبان ارسال کند. لازم نیست برای شارژ کردن این دستبند نگران باشید، چون باتری آن تا یک‌سال به صورت مداوم عمر می‌کند.

بهترین گجت‌های پوشیدنی برای حفظ امنیت

ساعت Kanega: در این میان اما طرفداران زیورآلات که موبایل هوشمند ندارند هم می‌توانند از امکان در دسترس بودن در زمان خطر بهره ببرند. ساعت Kanega با کنار گذاشتن اپلیکیشن و بلوتوث، در هنگامی که کاربرانش در خطر باشند به صورت مستقیم به مرکز اورژانس پیام می‌فرستد. این ساعت تنها با فرمان صوتی کاربرش فعال می‌شود. به این ترتیب کاربران این ساعت می‌توانند درست همان‌طور که با دستیار صوتی هوشمند سیری اپل صحبت می‌کنند، حرف بزنند. این ساعت همچنین امکان یادآوری زمان خوردن داروهای روزانه را هم دارد و حتی برای افرادی که دچار فراموشی هستند به خوبی و مرحله به مرحله مسیر بازگشت به خانه را می‌گوید. این ساعت قرار است در تابستان امسال به بازار عرضه شود و هنوز قیمت نهایی آن اعلام نشده است.

بهترین گجت‌های پوشیدنی برای حفظ امنیت
 منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا