پیشکسوت موسیقی ایرانی درگذشت

موبنا – جواد لشکری آهنگساز و نوازنده ویلن ساعت ۴ صبح امروز در سن ۹۳ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. لشکری به سال ۱۳۰۲ در تهران متولد شد و در جوانی برای فراگیری و نواختن ویلن به ترتیب نزد استاد ابوالحسن صبا و مهدی خالدی و پس از این دو نفر به کلاس احمد …

موبنا – جواد لشکری آهنگساز و نوازنده ویلن ساعت ۴ صبح امروز در سن ۹۳ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

لشکری به سال ۱۳۰۲ در تهران متولد شد و در جوانی برای فراگیری و نواختن ویلن به ترتیب نزد استاد ابوالحسن صبا و مهدی خالدی و پس از این دو نفر به کلاس احمد فروتن راد رفت و ردیف‌های موسیقی ایرانی و چند کتاب خارجی را نزد او فرا گرفت.

جواد لشکری ابتدا همکاری خود را با رادیو، در سال ۱۳۲۶ با نواختن آهنگی به نام فتنه که شعر آن از رهی معیری بود آغاز کرد و از سال ۱۳۲۸ رسماً در ارکسترهای مهدی خالدی، مرتضی محجوبی، ابراهیم منصوری و حسین یاحقی شرکت نمود.

زنده یاد جواد لشکری جلد اول آثار خود را با شعر شعرای طراز اول به نام «صد آهنگ» به چاپ رسانیده و جلد دوم آن نغمه‌های «دل‌انگیز» نام دارد.

وی در قالب چند آلبوم با نام‌های خوش آمدی، گل میخک و عشق گمشده، ترانه‌ها و تصانیف قدیمی بانضمام آثار جدید خود را با صدای علیرضا افتخاری منتشر کرد که جزو پرفروشترین آلبوم‌های موسیقی ایران محسوب می شدند.

 منبع: جام نیوز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا