ایران و روسیه اختلاف پیدا کرده اند

بریت بارت به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی عرب نوشت: منافع منطقه ای ایران از روسیه متفاوت است. این مقام عرب گفت: روس ها می خواهند تسلط خود بر سوریه، پایگاه نظامی خود در منطقه، را تقویت کنند، اما ایران به دنبال افزایش نفوذ خود در عراق، سوریه و لبنان است. در عراق و …

بریت بارت به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی عرب نوشت: منافع منطقه ای ایران از روسیه متفاوت است.

این مقام عرب گفت: روس ها می خواهند تسلط خود بر سوریه، پایگاه نظامی خود در منطقه، را تقویت کنند، اما ایران به دنبال افزایش نفوذ خود در عراق، سوریه و لبنان است. در عراق و سوریه تصمیم گیر واقعی آن ها هستند.

او در ادامه گفت ایران در حال ترغیب ارتش سوریه به کامل ساختن بازپس گیری مناطق در کنترل داعش در نزدیکی مرز عراق هستند.

بنا به گفته این مقام عرب، ایران می خواهد با کمک حزب الله، ثابت کند نیروها و ذخایر سلاح های ایرانی نقش تعیین کننده ای در پیروزی ها دارند.

او عنوان داشت ایران همچنین امیدوار است از وفاداری بسیاری در ارتش سوریه استفاده کرده و پیروزی های اخیر در منطقه پالمیرا را به تبدیل به فرصتی برای پس گرفتن کامل منطقه مرزی عراق-سوریه کند.

به عقیده این مقام عرب، ایران و روسیه اخیرا در مواردی به ویژه، استراتژی نظامی، روند آشتی ژنو، و تنش زدایی میان روسیه و عربستان دچار اختلاف شده اند.

این تحلیلگر چنین نتیجه گیری کرد: روسیه تلاش می کند حرف آخر را در خاورمیانه بزند،  بنابراین به خواسته های تهران تن نمی دهد و قصد دارد روابط خوبی با دشمنان قسم خورده تهران و در راس آن عربستان، برقرار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا