آخرین اخبار از «بازی تاج و تخت»

موبنا– فصل ششم، در اقتباس از كتاب هنوز منتشر نشده مجموعه «نغمه يخ و آتش» ساخته شده و همچنين حجم قابل‌توجهي از متريال موجود در كتاب‌هاي چهارم و پنجم (ضيافتي براي كلاغ‌ها، رقصي با اژدهايان) را به تصوير مي‌كشد. وستروس به آغوش زمستاني مي‌رود كه شايد موعود “شب بلند” ديگري باشد، در همين حين وايت‌واكرها …

موبنا فصل ششم، در اقتباس از كتاب هنوز منتشر نشده مجموعه «نغمه يخ و آتش» ساخته شده و همچنين حجم قابل‌توجهي از متريال موجود در كتاب‌هاي چهارم و پنجم (ضيافتي براي كلاغ‌ها، رقصي با اژدهايان) را به تصوير مي‌كشد. وستروس به آغوش زمستاني مي‌رود كه شايد موعود “شب بلند” ديگري باشد، در همين حين وايت‌واكرها با ارتش مردگان‌‍‌شان بار ديگر هدف حمله‌ خود را قلمرو انسان‌ها قرار داده‌اند.

آخرین اخبار از فصل ششم «بازی تاج و تخت»

در زير به مرور آخرين اخبار و جزئيات مرتبط با فصل تازه بازي تاج و تخت خواهيم پرداخت و در ادامه از موقعيت اصلي‌ترين كاراكترها با ورود به فصل ششم خواهيم گفت:

بازيگران فصل جديد كه هستند؟

شايد بهتر باشد در اين بخش از بازيگراني نام ببريم كه با اتمام فصل پنجم از سريال خداحافظي كردند. سر بريستن سلمي (ايان مك‌الهيني)، شرين براتيئون (كري اينگرم)، منس ريدر (كيران هايندز)، جنوس اسلينت (دومينيك كارتر)، ميستر ايمون (پيتر وان) هيزدار زو لوراك (جوئل فراي) و چند كاراكتر فرعي از جمله ميراندا، مرين ترنت و ميرسلا براتيئون در فصل ششم حضور نخواهند داشت.  در فصل ششم شاهد بازگشت برن و هودور خواهيم بود كه در فصل قبل با بسط خطوط داستاني ديگر كاراكترها موقتا حذف شده بودند. همچنين شايعاتي مبني بر بازگشت “هوند” در فصل جديد وجود دارد كه در بين اخبار مربوط به كاراكترها غافلگيري بزرگي شمرده مي‌شود. گزارش‌هاي اخير نيز از بازگشت يكي ديگر از كاراكترهاي محبوب و قديمي، بريندن “بلك‌فيش” تالي خبر مي‌دهند كه  با خط داستاني جالب‌توجه، بخشي از محتواي  كتاب چهارم، در ريورران به فصل جديد بازخواهد گشت. برخي از كاراكترها قديمي هم با اجراي بازيگران جديد به سريال بازخواهند گشت؛ سباستين كرافت در سكانسي فلاش‌بك در اين فصل به جاي ند استارك فقيد نقش‌آفريني مي‌كند. مكس فون سيدو نيز در نقش زاغ سه چشم ظاهر خواهد شد، كاراكتري كه پيش از اين توسط استروان راجر به سريال آورده شده بود.

چه كاراكترهاي تازه‌اي در فصل ششم حضور دارند؟

تعدادشان زياد نيست. به نظر مي‌رسد برادر بزرگ لرد گريجوي، يورن گريجوي در اپيزودهاي فصل جديد خودي نشان دهد. چيز زيادي تا به اينجا از خاندان گريجوي در سريال ديده نشده، اما يورن مردي پرآوازه، يك غارتگر و مالك كشتي به نام “سكوت” است، كشتي كه تمام خدمه آن لال هستند. پيلو اسبك از قرار معلوم در نقش يورن گريجوي ظاهر خواهد شد.
بازيگر مشهور، ايان مك‌شين نيز به گروه بازيگران فصل ششم بازي تاج و تخت پيوسته. ستاره سريال «ددوود» در يك اپيزود به جاي كاراكتر مرموزي ايفاي نقش خواهد كرد كه با وجود شايعات مختلف از نظر بسياري سپتون مريبالد خواهد بود. در اين صورت مي‌توانيم اميدوار باشيم كه تئوري “گوركن/Gravedigger” هم به واقعيت بپيوندد.

ريچارد اي.گرنت نيز به جمع بازيگران فصل ششم پيوسته، با اين وجود هنوز خبر قطعي درباره كاراكتر او در اين فصل منتشر نشده است. علاوه بر اين، خانواده سمول تارلي در اين فصل معرفي خواهند شد. فردي استروما با بازي در نقش برادر او، ديكن تارلي به همراه مادر، خواهر و پدر سم در اين فصل ديده خواهند شد.

بازيگر بريتانيايي، ملاني ليبرد نيز در نقش ديگر كاهنه سرخ سريال به گروه بازيگران اضافه شده است. باتوجه به لو رفتن بخش كوتاهي از فيلمنامه يكي از اپيزودها، اين راهبه در مرين با تريون لنيستر ملاقات خواهد كرد و از دنريس تارگرين به عنوان فرد برگزيده لرد روشنايي ياد مي‌كند. اما دنريس در حال حاضر در بند گروه تازه‌اي از دوتراكي‌ها گرفتار شده و اثبات اين ادعا در آينده نزديك چندان آسان به نظر نمي‌رسد.

آخرين اخبار درباره جان اسنو چه مي‌گويند؟

اگر اپيزود پاياني فصل پنجم را تماشا كرده باشيد حتما مي‌دانيد كه جان اسنو بدست گروهي از برادران نايتز واچ با ضربات خنجر از پا درمي‌آيد. كسان ديگري هم در اين اپيزود كشته شدند، و در حالي كه كاراكترهايي مثل شاه استنيس و ميرسلا محتملا از سريال حذف شده‌اند (گرچه جرج آر.آر مارتين راه خودش را ادامه مي‌دهد و استنيس براتيئون هنوز نفس مي‌كشد) اما بسياري بر اين باورند كه جان اسنو با ورود به جلد گرگ خود، گوست، به نوعي زنده خواهد شد و برخي ديگر مي‌گويند رستاخيز اسنو بدست مليساندره اتفاق خواهد افتاد. درواقع گمانه‌زني‌ها درباره سرنوشت اسنو در فضاي مجازي چند ماه اخير تا جايي گسترش پيدا كرد كه جرج آر.آر مارتين نهايتا در جواب يكي از هواداران در كنفرانسي مطبوعاتي در بلفاست، ايرلند، حاضرين را به هوش آورد و هر دو پيش‌بيني را مردود اعلام كرد: “اين تئوري‌ها بيشتر از اين نمي‌توانستند از حقيقت فاصله داشته باشند. بله، جان اسنو زنده است. اين بايد به نظر هركسي كه سريال را تماشا كرده باشد واضح بيايد. اما مليساندره او را احيا نكرده و او هم به درون گوست “وارگ” نكرده است. اين احمقانه است.” زماني كه مارتين با اصرار هواداران بر شرح چگونگي نجات اسنو از حمله روبه‌رو شد، پس از ۵ دقيقه سكوت در نهايت حقيقت (!) را فاش كرد: “بسيار خب، همه چيز را مي‌گويم. جان اسنو در چند اپيزود پاياني سريال در كسل بلك نبوده. كسي كه شاهد مرگش بوديد بدل او بوده، يك نفر كه جان به او پول داده بود تا جايش را پر كند. واقعا نبايد لازم به توضيح باشد، چراكه اگر واقعا سريال را تماشا كرده بوديد خودتان متوجه مي‌شديد. جان كسل بلك را در اپيزود هشتم فصل پنجم ترك كرد تا دنريس را در ايسوس ملاقات كند…”
مارتين همچنين در پايان اين كنفرانس اعلام كرد كه «بادهاي زمستاني»دست كم تا اواسط سال ۲۰۱۸ منتشر نخواهد شد.

آيا فصل ششم، محتواي كتاب‌هاي منتشر نشده «نغمه يخ و آتش» را لو خواهد داد؟

ظاهرا اينطور نيست. بنابر گفته‌هاي تهيه‌كنندگان سريال “بخش زيادي از كار ما در اين مرحله مسير متفاوتي از كتاب را در پيش گرفته است. و در حالي كه المان‌هاي كليدي بين هردو مشترك است، اما ما زياد درباره آن نخواهيم گفت، فكر نمي‌كنيم جرج هم قصد چنين كاري داشته باشد… دنياي خارق‌العاده‌اي وجود دارد كه جرج آن را پديد آورده، و حالا دو نسخه متفاوت از آن وجود دارد، نمي‌توانيم دليلي براي اين پيدا كنيم كه چرا نمي‌شود دربرابر هر دو نسخه متفاوت از اين دنيا هيجان‌زده يا غافلگير يا متالم شد.” با اين حال بسياري بر اين باورند كه جرج آر.آر مارتين پيشاپيش درباره پايان‌بندي‌هاي اصلي داستان با خالقين سريال صحبت كرده است.

آيا قرار است از هويت مادر جان اسنو با خبر شويم؟ «برج عيش» بالاخره در سريال ديده خواهد شد؟

مي‌دانيم كه ماجراي «برج عيش» در سريال دنبال خواهد شد، ايزاك همپستد-رايت (بازيگر نقش برن) در محل فيلمبرداري در اسپانيا ديده شده و برخي بر اين باورند كه رويايي از گذشته برن را در برابر لحظه‌اي قرار مي‌دهد كه ليانا، فرزندش را در دستان ادارد استارك مي‌گذارد. اگر اين صحنه اتفاق بيفتد و پس از آن هويت والدين حرامزاده شمال مشخص شود، شايد جستجوگران آزور آهاي (نه دقيقا همان “پرنس موعود”) هم در مسير تازه‌اي قرار بگيرند.

ديگر جزئيات هيجان‌انگيز؟

تيم جلوه‌هاي ويژه اعلام كرده است كه اژدهايان دني بزرگتر خواهند شد. سرپرست تيم با اشاره به اينكه فاصله ميان دو بال دروگون در فصل پنجم به ۶۰ فوت مي‌رسيد، خبر از اين داد كه در فصل ششم همين فاصله تا ۱۲۰ فوت بيشتر خواهد شد.

اولين اپيزود از فصل ششم «بازي تاج و تخت»، ۲۴ام آوريل ساعت ۹ شب از شبكه HBO پخش خواهد شد.

 منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا