هکر ۲۶ ساله به دنبال هوشمند کردن خودروهای عادی با کمتر از هزار دلار

موبنا – به گزارش سی ان ان، این شرکت به دنبال طراحی یک کیت است که با استفاده از آن بتوان خودروهای عادی را هم به خودروهای نیمه هوشمند تبدیل کرد تا رانندگی در بخش هایی از مسیر بدون نیاز به راننده وبه طور خودکار ممکن شود. هاتز فعالیت خود در این زمینه را از …

موبنا – به گزارش سی ان ان، این شرکت به دنبال طراحی یک کیت است که با استفاده از آن بتوان خودروهای عادی را هم به خودروهای نیمه هوشمند تبدیل کرد تا رانندگی در بخش هایی از مسیر بدون نیاز به راننده وبه طور خودکار ممکن شود.

هاتز فعالیت خود در این زمینه را از اکتبر سال گذشته آغاز کرد و در اولین گام یک خودروی ۲۰۱۶ Acura ILX، چند دوربین و برخی تجهیزات دیگر خریداری کرد و کار برای ساخت خودروی هوشمند را از گاراژ محل سکونت خود در شهر سان فرانسیسکو آغاز کرد.

وی امیدوار است تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ مجموعه ای شامل کیت و چند دوربین را عرضه کند که با نصب آنها بر روی هر خودرویی بتوان آن را نیمه هوشمند نمود. انتظار می رود قیمت این مجموعه کمتر از هزار دلار بوده و نصب آن هم آسان باشد.

جرج هاتز زمانی که تنها ۱۷ سال سن داشت، راهی برای هک کردن آیفون پیدا کرد تا مشترکان همه اپراتورهای تلفن همراه و نه فقط AT&T بتوانند از آن استفاده کنند. اپل در ابتدای عرضه آیفون آن را به گونه ای طراحی کرده بود که تنها برای مشترکان شرکت مخابراتی AT&T قابل استفاده بود. هک کردن پلی استیشن ۳ باعث شد شرکت سونی وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

این هکر باهوش که سابقه کار در گوگل و فیس بوک را هم برای مدت کوتاهی دارد، مدتی در رشته علوم رایانه در دانشگاه کارنگی ملون تحصیل کرد، اما بدون دریافت مدرک لیسانس ترک تحصیل کرد. وی در مصاحبه با سی ان ان دانشگاه را بزرگترین کلاهبرداری تاریخ توصیف کرده است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا