وقوع ۲۸ هزار سرقت در ایام نوروز

موبنا- سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری صبح امروز خود که در مقر مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد، به نظرسنجی‌های نیروی انتظامی از عملکرد ماموران خود و رضایت مردم اشاره کرد و گفت: در طرح نوروزی از بیش از ۱۱ هزار نفر که حدود ۳۹ سال سن داشتند نظرسنجی انجام شد که بر اساس این …

موبنا- سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری صبح امروز خود که در مقر مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد، به نظرسنجی‌های نیروی انتظامی از عملکرد ماموران خود و رضایت مردم اشاره کرد و گفت: در طرح نوروزی از بیش از ۱۱ هزار نفر که حدود ۳۹ سال سن داشتند نظرسنجی انجام شد که بر اساس این نظرسنجی، میزان احساس امنیت شهروندان نمره ۸۶ از ۱۰۰ را دریافت کرد. در این بین بیشترین احساس امنیت مربوط به امنیت جانی و کمترین احساس امنیت نیز مربوط به احساس امنیت مالی بوده است.

وی نمره رضایت‌مندی از نحوه برخورد پلیس را نیز ۷۹ از ۱۰۰ اعلام کرد و گفت: همچنین در نظرسنجی‌ که از ماموران‌مان انجام دادیم، ۹۲ درصد از همکاران ما نیز از برخورد مردم با خودشان رضایت داشتند.

منتظرالمهدی با اشاره به آمار چهار درصدی تلفات حوادث رانندگی در سر صحنه تصادفات، اظهار کرد: همچنین بر اساس آمارهای ما حدود ۶۸۴ نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز جان خود را از دست داده‌اند که این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال از کاهش ۱۸ درصدی حکایت دارد، البته ممکن است این آمار با اعلام آمار قطعی کشته شدگان از سوی پزشکی قانونی افزایش داشته باشد.

به گفته منتظرالمهدی، این کاهش کشته شدگان در حالی انجام شده که امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گواهینامه دریافت کرده و یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی جدید نیز شماره‌گذاری شده‌اند.

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه خسارت حوادث رانندگی بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: در طول نوروز ۲۰۰ هزار راننده متخلف نیز اعمال قانون شده‌اند. همچنین ۱۴۷ راننده عامل تصادفات مرگبار بوده‌اند که بخش قابل توجهی از آنان برای نخستین بار گواهینامه خود را دریافت کرده بودند.

وی از افزایش ۱۸ درصدی کشفیات سلاح غیرمجاز در ایام نوروز خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت کشف مشروبات الکلی نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است. دستگیری متجاوزان مرزی نیز افزایشی ۱۷ درصدی داشته است و طرد اتباع بیگانه نیز ۱۳ درصد افزایش داشت.

به گفته منتظرالمهدی، مرزبانی در این مدت یک شرور را نیز به هلاکت رساند.

وقوع ۲۸ هزار فقره سرقت در نوروز

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از وقوع ۲۸ هزار فقره سرقت در ایام نوروز خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت ۲۶ هزار فقره سرقت نیز کشف شده است که البته این ۲۶ هزار فقره الزاما از ۲۸ هزار مورد سرقت رخ داده نبوده و برخی از آنها مربوط به پرونده‌های قبلی بوده است.

وی با بیان اینکه شهدای نیروی انتظامی در ایام نوروز نیز ۶۷ درصد کاهش داشت، خاطرنشان کرد: در طول نوروز امسال متاسفانه چهار تن از ماموران پلیس جان خود را از دست داده و به فیض شهادت نائل شده‌اند.

منتظرالمهدی با اشاره به افزایش ۶۸.۹ درصدی کشف کالای قاچاق در ایام نوروز، افزود: طی این مدت ۱۸ تن موادمخدر کشف شد که از افزایشی ۱۲ درصدی حکایت دارد. همچنین پلیس فتا نیز ۲۰ کلاهبردار حرفه‌ای را نیز دستگیر کرده که از جمله آنها فردی بود که از طریق فیشینگ اقدام به کلاهبرداری از بانک‌ها کرده و فردی دیگر نیز با ایجاد حساب کاربری به نام پلیس فتا در فضای مجازی از شهروندان اخاذی کرده بود.

کاهش ۱۱.۵ درصدی جرایم جنایی در نوروز

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه جرایم جنایی ایام نوروز ۱۱.۵ درصدی کاهش داشت، اظهار کرد: همچنین در این مدت وقوع قتل نیز کاهشی ۱۸ درصدی داشت و کشفیات قتل نیز ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی پلیس امنیت در ایام نوروز، گفت: این پلیس ۳۰۰ هزار خدمت را در ایام نوروز از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ به شهروندان کرده است.

منتظرالمهدی افزود: طی این مدت ۸۰۰ واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شده و ۲۶۰ ساعت پرواز در ۲۶۳ سورت پروازی انجام شده است.

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از افزایش ۱۷ درصدی تماس با ۱۱۰ خبر داد و گفت: طی این مدت ۵۶۰ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار شد. همچنین از میان ۸۲۸۸ تماسی که با سامانه ۱۹۷ انجام شد، ۹۰ درصد تماس‌ها حاوی قدردانی و تقدیر از ناجا بوده و ۱۰ درصد دیگر نیز به موارد دیگر اختصاص داشت که مهم‌ترین انتقادات نیز به خاطر ترافیک سنگین در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه بود.

وی به تشریح سه پرونده نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست امسال یک سرقت در خراسان رضوی انجام شد که در آن سارقان چهار کیلوگرم طلا را به سرقت بردند که این افراد یک جوشکار و یک کلیدساز بودند مدتی بعد توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

منتظرالمهدی ادامه داد: یک سرقت نیز در تهران رخ داد که در جریان آن یک پدر و پسر به همراه سارقی حرفه‌ای از منزلی اقدام به سرقت ۱۷ میلیون تومان وجه نقد و طلا و ارز کرده بودند که سارق حرفه‌ای در درگیری با پلیس از پا در آمد و عاملان نیز دستگیر شدند.

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا به حادثه کازرون نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ابعاد این حادثه در دست بررسی است، گفت: فردی که ماموران ما را به شهادت رساند، به ضرب گلوله زخمی شده و در بیمارستان است. این پرونده در حال پیگیری است.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا