برخورد ناعادلانه و متفاوت با ۲کارگردان معروف

موبنا – فقط بیماران و آنها که تجربه ابتلا به یک بیماری سخت را پشت سر گذاشته اند هستند که حال بیماران صعب العلاج را درک می کنند. شاید اینکه بزرگان دین اسلام مرتب مسلمانان را سفارش کرده اند به اینکه از یک طرف قدر سلامتی خود را بدانند و از طرف دیگر سر زدن …

موبنا – فقط بیماران و آنها که تجربه ابتلا به یک بیماری سخت را پشت سر گذاشته اند هستند که حال بیماران صعب العلاج را درک می کنند. شاید اینکه بزرگان دین اسلام مرتب مسلمانان را سفارش کرده اند به اینکه از یک طرف قدر سلامتی خود را بدانند و از طرف دیگر سر زدن به بیماران را از یاد نبرند ناشی از همین امر باشد.

در ماههای گذشته چندین و چند هنرمند را به دلیل ابتلا به بیماریهای صعب العلاج مانند سرطان از دست دادیم و چند هنرمند هم اخیرا به دلیل سرطان در بستر بیماری قرار گرفته اند.

این یک انتظار معقول و طبیعی از سوی سیاستگذاران فرهنگی-هنری کشور است که حتی اگر وقت این را ندارند که به هنگام سلامتی حالی از هنرمندان بپرسند وقت بیماری که شد سراغ آنها بروند و دلگرمشان کنند.

*چه خوب که حواستان به این کارگردان مملکت هست

اخیرا عباس کیارستمی کارگردان ایرانی به دلیل آنچه نارسایی گوارش گفته می شود و برخی مترادفش را سرطان دانسته اند در بیمارستان بستری شده است.

بستری شدن این کارگردان در بیمارستان که گویا بیشتر از یک ماه هم به طول انجامیده سبب ساز آن شده است که تعدادی از سینماگران و مدیران در حد خود به وی سر زده و حالی از وی بپرسند. اخیرا رییس سازمان سینمایی در پیامی برای سلامتی این کارگردان دعا کرد.

از آن طرف وزیر بهداشت هم شخصا از کیارستمی عیادت کرد و روند درمانی وی را مورد بررسی قرار داد. روز گذشته هم خبری آمد مبنی بر دستور ویژه وزیر بهداشت برای فراهم کردن امکانات کامل مداوای این کارگردان سینمای ایران.

اینکه مقامات کشوری مملکت ما این چنین توجهی را به یک کارگردان سینما نشان می دهند واقعا مایه خوشحالی است و البته سبب ساز آن می شود که اهالی هنر هم بیش از گذشته نسبت به جایگاه شان خوش بین باشند اما…

* سلحشور کارگردان این کشور نبود؟

اما سوال اینجاست که چطور می شود یک کارگردان دیگر مملکت ما هم بیشتر از یک سال به سرطان مبتلا باشد اما برخی از این مقامات کلمه ای هم درباره او حرف نزنند چه برسد به عیادت؟

درباره فرج ا.. سلحشور کارگردان سریال ماندگار “یوسف پیامبر” صحبت می کنیم که ماهها درد سرطان و عوارض شیمی درمانی را تحمل کرد و تا لحظه ای که می توانست پاسخگوی پرسشهای مخاطبان بود اما دیده نشد که مقامات دولتی این گونه در صفحات اجتماعی خود برای او مویه کنند یا وزیر بهداشت شخصا به عیادت او برود شاید بتواند دردی از آن کارگردان فقید دوا کند!

آیا سریال “یوسف پیامبر” سلحشور به نام یک محصول فرهنگ ایرانی-اسلامی در سراسر کشورهای منطقه پخش نشده بود و آیا او کسی نبود که نام ایران را در جهان اسلام پر آوازه کرد؟

آلودگیهای سیاسی که سالهاست هنر ما را کدر کرده باعث شده خط کشی ها حتی در دوران ابتلای هنرمندان به بیماریهای لاعلاج هم ادامه یابد.

با آرزوی سلامتی تمامی بیماران که در بستر بیماری هستند از مدیران دولتی می خواهد حداقل در برخورد با هنرمندان بیمار دیگر خط و ربطهای سیاسی را کنار بگذارند!296752qyubd3mxp0xywks6x37r

 منبع: نسیم آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا