چرا در تبلیغات اپل، ساعت آیفون ها همیشه ۹:۴۱ صبح را نمایش می دهد؟

موبنا – شاید تا به حال اصلا به این موضوع دقت نکرده باشید که در تمامی تبلیغات اپل، ساعت آیفون ها و آیپدها روی ۹:۴۱ صبح تنظیم شده اند. اما به راستی چرا؟ وبسایت The Atlantic سعی کرده پاسخ این پرسش ، که مطمئناً حالا ذهن شما را هم درگیر کرده است، را بیابد. تصویر …

موبنا – شاید تا به حال اصلا به این موضوع دقت نکرده باشید که در تمامی تبلیغات اپل، ساعت آیفون ها و آیپدها روی ۹:۴۱ صبح تنظیم شده اند. اما به راستی چرا؟ وبسایت The Atlantic سعی کرده پاسخ این پرسش ، که مطمئناً حالا ذهن شما را هم درگیر کرده است، را بیابد. تصویر فوق در حال حاضر بر روی وبسایت آمریکایی اپل دیده می شود که دو آیفون ۶ را نمایش می دهد که مشابه بسیاری تصاویر دیگر که در تبلیغات مختلف اپل دیده شده اند روی ساعت ۹:۴۱ صبح تنظیم شده اند.

ریشه این روند تبلیغاتی را باید در مراسم اپل در ژانویه ۲۰۰۷ جستجو کرد، زمانی که استیو جابز سخنرانی معروف خود را در Macworld Conference & Expo در سانفرانسیسکو ارایه داد. مدیر عامل اپل راس ساعت ۹ صبح روی صحنه رفت و حدود ۳۵ دقیقه پس از آغاز سخنرانی گفت

امروز روزی است که دو سال و نیم انتظار آن را کشیده ام.

و ادامه داد

هر از گاهی محصولی شگفت آور به بازار عرضه می شود که منشا تغییرات بسیاری می شود .

و افزود

امروز اپل چهره ای جدید از تلفن را به نمایش می گذارد.

و نمایشگر پشت سر او تصویری از نخستین آیفون را نمایش داد. در آن لحظه ساعت ۹:۴۲ صبح بود.

به همین دلیل در ادبیات تبلیغاتی اپل برای آیفون، نمایشگرها ساعت ۹:۴۲ را نمایش می دادند. معرفی گوشی های جدید همیشه در سخنرانی های اصلی مراسم رخ می دهد که راهی برای ادامه روش استیو جابز است.

این روند از آن زمان ادامه داشته است . به گفته یکی از مدیران اپل

ما سخنرانی های مراسم را طوری برنامه ریزی می کنیم که معرفی محصول حدود ۴۰ دقیقه پس از آغاز مراسم انجام شود. ما می خواهیم وقتی تصویر محصول بر روی نمایشگر ظاهر می شود زمان مشابه زمان واقعی که بر روی ساعت حاضرین نمایش داده می شود باشد. البته می دانیم که ممکن است زمانبندی به دقتی که ما می خواهیم پیش نرود. در معرفی آیفون، تصویر محصول در دقیقه ۴۲ روی نمایشگر نشان داده شد. و برای آیپد این زمان به ۴۱ دقیقه رسید. و راز ساعت آیفون ها در تبلیغات همین مورد است.

ساعت معرفی نخستین آیپد و نسل جدید آیفون ها روی ۹:۴۱ تنظیم شده بود.

 منبع:تک شات 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا