سرویس Azure Functions مایکروسافت رونمایی شد

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، «اسکات گاتِری» مدیر مرکز خدمات پردازش ابری و سازمانی مایکروسافت در دومین روز از کنفرانس Build ۲۰۱۶ گفت این شرکت کدهای مربوط به خدمات Azure Functions را به صورت متن‌باز ارایه کرده است. بر این اساس توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند قابلیت‌های مورد نظر خود را روی فضای ابری Azure مبتنی …

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، «اسکات گاتِری» مدیر مرکز خدمات پردازش ابری و سازمانی مایکروسافت در دومین روز از کنفرانس Build ۲۰۱۶ گفت این شرکت کدهای مربوط به خدمات Azure Functions را به صورت متن‌باز ارایه کرده است. بر این اساس توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند قابلیت‌های مورد نظر خود را روی فضای ابری Azure مبتنی بر مرکز داده خود یا دیگر فضاهای پردازش ابری میزبانی کنند.

سیستم Azure Functions به خوبی با سناریوهای مرتبط با اینترنت اشیا (IoT) سازگاری دارد و به مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار امکان می‌دهد تا فعالیت‌های مرتبط با اقدامات مختلف را مدیریت کنند. این سرویس همچنین در فضای وب، دستگاه‌های موبایلی و کلان داده‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرویس جدید مایکروسافت به صورت خودکار مقیاس خود را با حجم فعالیت سازمان‌ها تغییر می‌دهد تا به نیاز آنها پاسخ دهد. بنابراین می‌تواند فقط برای دوره زمانی محدود که به قابلیت‌های آن نیاز است، مورد استفاده قرار گیرد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد Azure Service Fabric به عنوان نسل بعدی فناوری پلتفرم‌های-به‌عنوان-خدمات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا