چهره‌های تاثیرگذار در موفقیت عظیم اپل

موبنا- محمد مهدی حیدرپور – شرکت اپل در نخستین روز ماه آوریل ۱۹۷۶ توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین شکل گرفت. انگیزه و نیروی محرکه این بنیانگذاران و پس از آن تیم های مدیریتی شرکت، اپل را برای ۴۰ سال در خط مقدم نوآوری قرار داده است. از میان تمام افرادی که زمینه …

موبنا- محمد مهدی حیدرپور – شرکت اپل در نخستین روز ماه آوریل ۱۹۷۶ توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین شکل گرفت. انگیزه و نیروی محرکه این بنیانگذاران و پس از آن تیم های مدیریتی شرکت، اپل را برای ۴۰ سال در خط مقدم نوآوری قرار داده است. از میان تمام افرادی که زمینه ساز موفقیت برند اپل بوده اند، پنج نفر سهم بیشتری را به خود اختصاص داده که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

استیو جابز (۱۹۵۵-۲۰۱۱)

چهره‌های تاثیرگذار در موفقیت عظیم اپل

استیو جابز یکی از بنیانگذاران اپل به عنوان مدیر رویایی این شرکت شناخته می شود. هنگامی که مکینتاش معرفی شد، استیو جابز خود را به عنوان فردی با استعداد ثابت کرد. وی در سال ۱۹۸۵ اپل را ترک کرد و ۱۲ سال بعد برای نجات آن از ورطه سقوط به این شرکت بازگشت. استیو جابز با معرفی محصولاتی نوآورانه مانند آی‌مک بار دیگر اپل را در مسیر رشد قرار داد و با معرفی آی‌پاد و آی‌تونز استور جایگاه شرکت در بخش سرگرمی را تثبیت کرد. در زمان رهبری وی با معرفی آی‌فون و آی‌پد انقلابی در بازار گوشی هوشمند و تبلت شکل گرفت. استیو جابز در سال ۲۰۱۱ به واسط ابتلا به سرطان درگذشت.

استیو وزنیاک

چهره‌های تاثیرگذار در موفقیت عظیم اپل

استیو وزنیاک یک متخصص رایانه برجسته و از بنیانگذاران اپل نخستین رایانه ها و لوازم جانبی این شرکت را طراحی کرد که به موفقیت اپل منجر شد. وی در اوایل دهه ۱۹۸۰ اپل را ترک کرد و در سال ۱۹۸۳ بار دیگر به شرکت بازگشت اما در سال ۱۹۸۵ برای همیشه اپل را ترک کرد. از آن زمان، استیو وزنیاک در فعالیت های محرمانه‌تر مرتبط با رایانه درگیر بوده است.

مایک مارکولا

چهره‌های تاثیرگذار در موفقیت عظیم اپل

مایک مارکولا نخستین سهامدار شرکت اپل است. وی سرمایه گذاری اولیه ۲۵۰ هزار دلاری را در این شرکت انجام داد که به توسعه و عرضه نخستین محصولات اپل در پایان دهه ۱۹۷۰ کمک کرد. مارکولا بین سال های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۳ مدیرعامل اپل بود و در موفقیت مالی و استراتژیک آن نقش داشت. وی تا زمان بازگشت استیو جابز به اپل در سال ۱۹۹۷ در این شرکت باقی ماند. پس از آن، مارکولا در چندین شرکت نوپا سرمایه گذاری کرد.

جاناتان آیو

چهره‌های تاثیرگذار در موفقیت عظیم اپل

جاناتان آیو ستاره طراحان اپل محسوب می شود که در بازگشت این شرکت به روزهای اوج در پایان دهه ۱۹۹۰ نقش داشت. وی از آن زمان بر محصولات کلیدی اپل نظارت داشته که از آن جمله می توان به آی‌مک، اپل واچ، آی‌پاد و آی‌فون اشاره کرد. جانی آیو جوایز بسیاری را برای کار خود دریافت کرده است. این طراح ۴۹ ساله در حال حاضر حرف آخر را درباره تمامی محصولات جدید اپل می زند.

تیم کوک

چهره‌های تاثیرگذار در موفقیت عظیم اپل

تیم کوک مدیرعامل فعلی اپل است که پیش از جانشینی استیو جابز در سال ۲۰۱۱ به تدریج از نردبان ترقی در این شرکت بالا آمده است. وی تاکنون روند موفقیت آمیز فعالیت های شرکت را با تکیه بر محصولات کلیدی اپل مانند آی‌فون و مک بوک ایر ادامه داده است. تیم کوک به واسطه مناقشه اخیر خود با FBI و رد کردن درخواست آنها برای دریافت اطلاعات فنی به منظور شکستن قفل آی‌فون یک تروریست در صدر اخبار جهان قرار داشت.

منبع:عصرایران|نویسنده:محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا