اهانت خلبان آمریکایی به خانواده مسلمان

موبنا – ویدئویی که توسط ایمان امی شبلی تهیه شده، همسر وی و سه کودک را نشان می‌دهد که از خلبان می‌پرسند چرا باید از هواپیما پیاده شوند. این خانواده در فرودگاه شیکاگو سوار هواپیمایی به مقصد واشنگتن شده بودند. روزنامه ایندیپندنت می‌گوید خانواده پیشتر از مهماندار هواپیما خواسته بودند تا برای کودکان‌شان صندلی‌های مخصوص …

موبنا – ویدئویی که توسط ایمان امی شبلی تهیه شده، همسر وی و سه کودک را نشان می‌دهد که از خلبان می‌پرسند چرا باید از هواپیما پیاده شوند.

این خانواده در فرودگاه شیکاگو سوار هواپیمایی به مقصد واشنگتن شده بودند.

روزنامه ایندیپندنت می‌گوید خانواده پیشتر از مهماندار هواپیما خواسته بودند تا برای کودکان‌شان صندلی‌های مخصوص بیاورند.

در این فیلم ویدئویی، شبلی می‌پرسد که آیا این یک درخواست «تبعیض‌آمیز» است. خلبان در پاسخ می‌گوید: «این یک مسأله امنیتی است.»

شبلی در صفحه توئیتری خود نوشت: «شرم بر یونایتدایرلاینز که خانواده‌ام و مرا به هیچ دلیلی به غیر از ظاهر ما متفاوت انگاشته و به «دلایل امنیتی پرواز» ما را از هواپیما بیرون راندید … کودکان من برای چنین تجربه‌ای کوچک هستند.»

به گزارش بازفیدنیوز یونایتدایرلایند در بیانیه‌ای گفت که این خانواده‌ «در پرواز بعدی جا داده شدند.» شرکت دلیل پیاده کردن آنها را «نگرانی‌های امنیتی درباره صندلی ایمنی کودک‌شان که هماهنگ با قوانین امنیتی فدرال نبود» بیان کرد.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی در شیکاگو در واکنش به این رویداد طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از بیرون راندن مسافران مسلمان از پروازها بنا به واهی‌ترین دلایل خسته شده‌ایم.»

 منبع:خبرگزاری تسنیم  

دکمه بازگشت به بالا