تاثیر مصرف ویتامین C در پیشگیری از آب مروارید

محققان دانشگاه کینگز لندن در مطالعه اخیر خود دریافتند که مصرف ویتامین C به پیشگیری از روند پیشرفت آب مروارید کمک می کند. دکتر کریستوفر هاموند، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در حالیکه نمی توان به طور کامل از ابتلا به بیماری آب مروارید پیشگیری کرد، اما ممکن است بتوانیم با مصرف …

محققان دانشگاه کینگز لندن در مطالعه اخیر خود دریافتند که مصرف ویتامین C به پیشگیری از روند پیشرفت آب مروارید کمک می کند.

دکتر کریستوفر هاموند، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در حالیکه نمی توان به طور کامل از ابتلا به بیماری آب مروارید پیشگیری کرد، اما ممکن است بتوانیم با مصرف رژیم غذایی غنی از ویتامین C شروع آن را به تاخیر بیاندازیم.»

به گفته محققان، بیماری آب مروارید به طور طبیعی با افزایش سن روی می دهد و موجب تیره شدن عدسی چشم می شود. این مشکل قابل رفع است اما همچنان علت اصلی نابینایی در سطح جهان است.

این مطالعه جدید شامل ۱۰۰۰ دوقلوی زن ۶۰ ساله در بریتانیا بود. محققان دریافتند آن دسته از افرادی که رژیم غذایی شان غنی از مقادیر بالای ویتامین C بود، در طول مدت ۱۰ سال یک سوم کمتر در معرض ابتلا به اب مروارید قرار داشتند.

نوشته های مشابه

اگرچه محققان دریافتند که مصرف این ویتامین به شکل مکمل های غذایی به کاهش این ریسک نمی انجامد.

بر اساس این یافته ها، تیم هاموند بر این باور است که ژنتیک فرد ۳۵ درصد در ریسک ابتلا به آب مروارید نقش دارد، در حالیکه رژیم غذایی و سایر عوامل زیست محیطی ۶۵ درصد باقیمانده را در بر می گیرند.
منبع: مهر

دکمه بازگشت به بالا