حمایت لندن از سرمایه گذاری شرکتهای انگلیسی در ایران

در دیدار کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن با وزیر تجارت و نوآوری انگلیس پیرامون مناسبات اقتصادی ایران و انگلیس گفتگو و تبادل نظر شد. در این دیدار ساجد جاوید وزیر تجارت و نوآوری انگلیس اعلام کرد که دولت این کشور به منظور توسعه روابط اقتصادی، شرکتهای انگلیسی را جهت حضور در بازار ایران مورد …

در دیدار کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن با وزیر تجارت و نوآوری انگلیس پیرامون مناسبات اقتصادی ایران و انگلیس گفتگو و تبادل نظر شد.

در این دیدار ساجد جاوید وزیر تجارت و نوآوری انگلیس اعلام کرد که دولت این کشور به منظور توسعه روابط اقتصادی، شرکتهای انگلیسی را جهت حضور در بازار ایران مورد حمایت و تشویق قرار خواهد داد.

وزیر تجارت انگلیس ضمن تاکید بر اهمیت ایران به عنوان یکی از بازارهای نوظهور جهان بر علاقه مندی شرکتهای انگلیسی برای مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری در ایران اشاره و خاطرنشان کرد که در راس یک هیئت تجاری و اقتصادی اردیبهشت ماه سال جاری به تهران سفر خواهد کرد.

جاوید حضور هیات بلندپایه اقتصای و تجاری انگلیس در تهران را حاکی از عزم دولت این کشور برای مشارکت فعال با شرکت های ایرانی بر اساس منافع متقابل دانست و همچنین حمایت کشورش از الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی را ابراز کرد.

در این ملاقات محمدحسن حبیب الله زاده کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز ضمن بر شمردن فرصت های متعدد تجاری و سرمایه گذاری در زمینه های مختلف نفت و گاز ،حمل و نقل، صنعت و معدن، هوانوردی، خودروسازی، طرحهای آب وبرق، آمادگی کشورمان برای امضای موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری با انگلستان را اعلام کرد که مورد استقبال طرف انگلیسی قرار گرفت.

حبیب الله زاده با یادآوری تعهدات دولت انگلیس در قبال اجرای برجام، رفع موانع بانکی را موجب تشویق طرفهای تجاری دو کشور برای مشارکت در فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری دانست.
منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا