دو ویژگی مفید در iOS 9.3 که باید از آنها آگاه باشید

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور – اپل طی مراسم خود که روز دوشنبه گذشته در کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار شد در کنار آی‌فون SE و آی‌پد پرو ۹.۷ اینچی از نسخه جدید سیستم عامل دستگاه های قابل حمل خود یعنی iOS 9.3 نیز رونمایی کرد. این نسخه اکنون در دسترس کاربران قرار دارد و آنها می توانند …

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور – اپل طی مراسم خود که روز دوشنبه گذشته در کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار شد در کنار آی‌فون SE و آی‌پد پرو ۹.۷ اینچی از نسخه جدید سیستم عامل دستگاه های قابل حمل خود یعنی iOS 9.3 نیز رونمایی کرد. این نسخه اکنون در دسترس کاربران قرار دارد و آنها می توانند دستگاه های خود را بروز رسانی کنند. در iOS 9.3 دو ویژگی قابل توجه ارائه شده اند که آگاهی از آنها می تواند برای کاربران بسیار مفید باشد. در ادامه این دو ویژگی را معرفی می کنیم.

حالت شیفت شب (Night Shift)

اگر از آی‌فون یا آی‌پد خود برای مطالعه استفاده می کنید، حالت شیفت شب امکان مطالعه در تاریکی و هنگام شب را تسهیل می کند. پژوهش های علمی بسیاری نشان داده اند که نگاه کردن به نمایشگر تلفن همراه یا تبلت در شرایط نور کم و تاریکی می تواند برای انسان مضر باشد. این کار تاثیر منفی روی کیفیت خواب افراد می گذارد و می تواند حتی مشکلات سلامت جدی به ویژه برای چشمان انسان به همراه داشته باشد.

568759_855 - Copy

حالت شیفت شب اپل به صورت خودکار پالت رنگ نمایشگر دستگاه را روی حالتی گرمتر تنظیم می کند. برای دسترسی به حالت شیفت شب می توانید به آدرس Settings > Display & Brightness > Night Shift مراجعه کنید. در بخش حالت شیفت شب می توانید به صورت دستی این ویژگی را فعال و غیر فعال کنید و یا آن را برای زمان های مشخص برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید دمای رنگ نمایشگر را در این بخش با استفاده از یک سوییچ لغزشی تنظیم کنید که به طور همزمان تاثیر تغییرات بر نمایشگر نیز نشان داده می شود.

افزایش امنیت اپلیکیشن یادداشت برداری

568760_157

در iOS 9.3 کاربر می تواند با استفاده از اثرانگشت خود امنیت اپلیکیشن Notes را تامین کند. اگر دوست دارید تا یادداشت های خود را از چشم های کنجکاو دیگران دور نگاه دارید این امکان برای شما در جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS فراهم شده تا امنیت یادداشت های‌تان را با استفاده از یک گذرواژه یا اثرانگشت تاچ آی‌دی خود افزایش دهید. برای انجام این کار روی منو به اشتراک گذاری از یک یادداشت ضربه بزنید و گزینه Add Password را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا