اندروید ۷ قابلیت مولتی تسکینگ مشابه ویندوز دارد

قابلیتی نهفته نیز در این نسخه وجود دارد که در صورت فعال شدن، ظاهری شبیه به ویندوز دسکتاپ به اندروید می‌دهد. قابلیتی جذاب در نسخه‌ی آزمایشی اندروید ان وجود دارد که امکانات مولتی تسکینگ آن را افزایش می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توان دو برنامه را در کنار یکدیگر باز کرد و صفحه را …

قابلیتی جذاب در نسخه‌ی آزمایشی اندروید ان وجود دارد که امکانات مولتی تسکینگ آن را افزایش می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توان دو برنامه را در کنار یکدیگر باز کرد و صفحه را بین این دو اپلیکیشن تقسیم کرد. به تازگی توسعه‌دهندگان وبسایت Ars Technica موفق به فعال‌سازی قابلیتی دیگر در این نسخه از اندروید شدند که ظاهر آن را شبیه ویندور دسکتاپ می‌کند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند با اجرای چند خط دستور، این قابلیت را آشکار و فعال کنند. پس از فعال‌سازی، می‌توان پنجره‌های باز اپلیکیشن‌های اندرویدی را مانند ویندوز در کنار هم باز کرد و آنها را تغییر اندازه داد. این قابلیت‌ در تبلت‌ها بسیار کاربردی‌تر و ملموس‌تر است. در صورت فعال‌سازی این قابلیت، کاربر پس از لمس دکمه‌ی برنامه‌های اخیر، لیستی از اپلیکیشن‌های باز را مشاهده می‌کند و با لمس آیکون کوچکی که در بالای صفحه‌ی هر اپلیکیشن قرار دارد، می‌تواند پنجره‌ی آن اپلیکیشن را جدا کند و به دل‌خواه در مکان مورد نظر خود قرار دهد یا آن را کوچک و بزرگ کند. با کوچک و بزرگ شدن پنجره‌ی اپلیکیشن‌ها، شکل ظاهری آنها بین حالت تبلت و گوشی تغییر می‌کند.

اندروید ان دارای قابلیت مخفی شبیه به ویندوز دسکتاپ است

کشف این قابلیت کاربران را امیدوار می‌کند که نسخه‌ی دسکتاپ اندروید ممکن است در راه باشد. از طرفی هنوز راه زیادی برای نهایی شدن قابلیت‌های این نوع از اندروید باقی مانده است. در تصاویر اولیه‌ی منتشر شده مشاهده می‌شود که خبری از منوی استارت نیست و بعلاوه قابلیت پخش مالتی‌مدیا در پس‌زمینه وجود ندارد و هم‌چنین نمی‌توان اپلیکیشن‌هایی که در زیر اپلیکیشن دیگر قرار دارند را جابجا کرد و به روی صفحه منتقل کرد (قابلیتی شبیه Alt+Tab ویندوز).

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا