دستور اتریش برای بازگرداندن پناهجویان

وی ادامه داد: از این رو ضمن افزایش نیروهای خود در مسیر بالکان و مرزهای خارجی اروپا, دستور بازگرداندن پناهجویان را با هماهنگی مقامات بالاتر به وزارت دفاع و پلیس صادر کرده ام. دوسکزیل افزود: با توجه به بی تدبیری اتحادیه اروپا برای کنترل مرزهای خارجی و عدم هرگونه ساماندهی نیروهای خود برای جلوگیری از …

وی ادامه داد: از این رو ضمن افزایش نیروهای خود در مسیر بالکان و مرزهای خارجی اروپا, دستور بازگرداندن پناهجویان را با هماهنگی مقامات بالاتر به وزارت دفاع و پلیس صادر کرده ام.

دوسکزیل افزود: با توجه به بی تدبیری اتحادیه اروپا برای کنترل مرزهای خارجی و عدم هرگونه ساماندهی نیروهای خود برای جلوگیری از ورود پناهجویان, اتریش و اسلوونی تصمیم گرفتند که طی یک ماموریت با نام ”فرانتکست” ساختارهای لازم را برای اجرای بازگرداندن پناهندگان فراهم کنند.

پیشتر”میچل باور” سخنگوی وزارت دفاع اتریش اعلام کرد که با توجه به هجوم پناهجویان به مرزهای اتریش، این کشور ناچار به خدمت گرفتن و تخلیه پنج پادگان نظامی برای ارسال سرباز و ادوات نظامی خود به مرزها شده است.انواع نفربر نظامی و تانک و سلاح های سنگین نیز برای برقراری امنیت، از این پادگان ها خارج و به مرزها ارسال شده است.

درسال جاری میلادی که از اوایل دی ماه آغاز شده است، نزدیک به ۱۳۲ هزار پناهجو از دریای مدیترانه گذر کرده و خود را به اروپا رسانده اند. این آمار از کل پناهجویانی که در نیمه نخست سال ۲۰۱۵ از مدیترانه گذر کرده بودند هم بیشتر است.

مهاجرت پناه جویان از کشورهای جنگ زده در شمال آفریقا و خاورمیانه به کشورهای اتحادیه اروپا، به بحرانی برای اعضای این اتحادیه تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا