آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور

در این اطلاعیه آمده است : در شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۷۴۳ ترددشمار فعال درمحورهای برون شهری، نسبت به روز قبل ۰.۵ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین ۹ درصد ، اوج تردد بین ساعات ۱۱ الی ۱۲ وکمترین تردد بین …

در این اطلاعیه آمده است : در شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۷۴۳ ترددشمار فعال درمحورهای برون شهری، نسبت به روز قبل ۰.۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

همچنین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین ۹ درصد ، اوج تردد بین ساعات ۱۱ الی ۱۲ وکمترین تردد بین ساعات ۳ الی ۴ صبح صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمایند.

براساس اخبار دریافتی از خبرنگاران ایرنا ترافیک در محور مواصلاتی تهران – فیروزکوه – هراز در استان تهران نیمه سنگین گزارش شده است.

ترافیک در جاده کرج – چالوس در استانهای مازندران و البرز هم نیمه سنگین اما روان اعلام شده است.

در استان خراسان رضوی از ترافیک سنگین در جاده های خروجی مشهد و محورهای فرعی این استان خبر رسیده است.

در نخستین روز سال ۱۳۹۵ تمامی جاده های فرعی خراسان رضوی و مسیرهای روستایی پر رفت و آمد دارای بار ترافیکی هستند.

هم اکنون جاده های جاده کلات، سرخس، فریمان، قوچان – سرولایت، نیشابور – فیروزه، سبزوار – اسفراین – جوین، تربت حیدریه – بایگ و رشتخوار با ترافیک سنگین مواجه هستند.

ترافیک در جاده های اصلی این استان روان است و پیش بینی می شود تا پایان دور نخست تعطیلات نوروز این روند ادامه داشته باشد.

گزارش خبرنگاران ایرنا از استانها حاکی است محورهای مواصلاتی کشور برغم روند روبه فزایش سفرهای نوروزی و تردد وسایط نقلیه باز و رفت و آمد در آنها برقرار است.

سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرد که هوای سراسر کشور تا بعداز ظهر امروز یکشنبه یکم فروردین ۹۵ صاف و آفتابی است .

براساس گزارش سازمان هواشناسی ،اولین سامانه بارشی سال جدید از غروب امروز یکشنبه از شمال غرب وارد کشور می شود.

این سامانه بارشی موجب بارش پراکنده در غرب و شمال غرب کشور یعنی استانهای آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل خواهد شد و بتدریج گستره آن سواحل مرکزی و غربی دریای خزر در استانهای گیلان و مازندران ، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور را در بر خواهد گرفت.
وظیفه با اشاره به شرق سو بودن این سامانه، گفت: روز دوشنبه ضمن کاهش تدریجی بارش در شمال غرب و غرب کشور، برای سواحل شمالی، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز، مرکز و در اواخر وقت در شمال شرق کشور بارش پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که روز سه شنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور بارندگی رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه با توجه به نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا در سواحل شمالی کشور بطور نسبی کاهش خواهد یافت.

شدت بارش روز دوشنبه در استانهای لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، شمال استانهای خوزستان، و فارس پیش بینی شده است .

روز یکشنبه و اوایل دوشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

روز یکشنبه به دلیل وزش باد شدید و تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق، به تدریج سبب پدیده گرد و غبار دراستان های واقع در غرب و جنوب غرب و برخی نقاط شمال غرب کشور سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد که این شرایط روز دوشنبه در جنوب غرب کشور تداوم خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا