شکایت وکیل عبدالسلام از فرانسوی ها

اسون ماری، وکیل بلژیکی عبدالسلام در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی بلژیک گفت که اظهارات دادستان پاریس نقض تعهد حقوقی است و “من نمی‌توانم بدون چالش از آن صرف‌نظر کنم.” به گفته فرانسوا مولن، دادستان پاریس، صلاح عبدالسلام در اولین بازجویی خود اعلام کرده است که می‌خواسته در بعد از ظهر عملیات تروریستی پاریس خود …

اسون ماری، وکیل بلژیکی عبدالسلام در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی بلژیک گفت که اظهارات دادستان پاریس نقض تعهد حقوقی است و “من نمی‌توانم بدون چالش از آن صرف‌نظر کنم.”

به گفته فرانسوا مولن، دادستان پاریس، صلاح عبدالسلام در اولین بازجویی خود اعلام کرده است که می‌خواسته در بعد از ظهر عملیات تروریستی پاریس خود را در “استاد دوفرانس” (ورزشگاه پاریس) منفجر کند، ولی در نهایت دور زده است.

دیدیه ریندرز، وزیر امور خارجه بلژیک اظها‌ر کرد که صلاح عبدالسلام، تروریست ۲۶ ساله مقیم فرانسه، پس از عملیات مرگبار تروریستی ۱۳ نوامبر پاریس که موجب مرگ ۱۳۰ تن و زخمی شدن صدها تن دیگر شد، آماده بوده است ک عملیاتی نیز در بروکسل انجام دهد.

وزیر امور خارجه بلژیک گفت: در اولین جستجوها سلاح‌های زیادی همچون سلاح‌های سنگین در محل اختفای این تروریست کشف و ضبط شد و همچنین پی بردیم که وی گروه جدیدی در بروکسل تشکیل داده است.

دیدیه ریندرز وزیر خارجه بلژیک گفته است که عبدالسلام پیش از دستگیری برای حملاتی در بروکسل آماده می‌شد.

او پس از بازداشت روز جمعه در بلژیک تحت بازجویی است.

ریندرز در یک مجمع سیاستگذاری گفت که مقدار زیادی سلاح و یک شبکه تروریستی تازه در شهر کشف شده است.

او به اطلاعاتی اشاره کرد که پس از بازداشت عبدالسلام به دست آمده است.

ریندرز در نشست صندوق مارشال ایالات متحده در آلمان گفت: “او آماده بود (حمله) تازه‌ای را در بروکسل از سرگیرد. این احتمالا واقعیت است چون سلاح‌های زیاد، سلاح‌های سنگین، را در جریان تحقیقات اولیه یافته‌ایم و یک شبکه تازه در اطراف او در بروکسل کشف کرده‌ایم.”

وزیر خارجه بلژیک گفت که شمار مظنونان از زمان حملات نوامبر به شدت افزایش یافته است. “درحال حاضر بیش از ۳۰ نفر که در حملات تروریستی در پاریس دست داشته‌اند را یافته‌ایم، اما مطمئن هستیم که افراد دیگر هم هستند.”

در پی دستگیری عبدالسلام، فرانسه بر شمار نیروهای خود در اطراف مرزهای این کشور افزوده است.

حدود چهار ماه پیش در رشته حملاتی که داعش مسئولیت آنها را به عهده گرفت، ۱۳۰ نفر در پاریس کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند. پس از آن چند تن از مظنونان حملات پاریس در بروکسل دستگیر شدند.

صلاح عبدالسلام بعد از حملات پاریس مدت ۴ ماه مخفی بود، اما سرانجام هفته پیش در بروکسل دستگیر شد.

این تروریست قرار است روز چهارشنبه مقابل شورایی در بلژیک قرار گیرد که برای ادامه بازداشت وی تصمیم گیری کند.

فرانسه خواستار استرداد وی در چارچوب قرار بازداشت اروپایی شده است. روندی که پس از تصمیم قطعی در ۶۰ یا ۹۰ روز از تاریخ بازداشت اجرا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا