۴ نکته‌‌ای که هنگام شارژ باید رعایت کنیم

موبنا – باتری گوشی‌های هوشمند هم می‌تواند دچار استرس شود که در نهایت منجر به کوتاه شدن عمر آنها می‌شود. با رعایت این نکته‌ها می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. تعداد زیادی از کاربران این باور را دارند که شارژ کردن گوشی برای مدت اندکی می‌تواند به باتری صدمه بزند. این دسته از افراد …

موبنا – باتری گوشی‌های هوشمند هم می‌تواند دچار استرس شود که در نهایت منجر به کوتاه شدن عمر آنها می‌شود. با رعایت این نکته‌ها می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.
تعداد زیادی از کاربران این باور را دارند که شارژ کردن گوشی برای مدت اندکی می‌تواند به باتری صدمه بزند. این دسته از افراد فکر می‌کنند که باتری گوشی حتما باید خالی شود تا آن را شارژ کنند. اما این باور کاملا اشتباه است. در وب‌سایتی به نام Battery University شرح داده شده که باتری‌های لیتیومی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند «استرس» خاص خود را دارند. درست مثل انسان‌ها، استرس پی در پی می‌تواند به عمرباتری گوشی شما در دراز مدت آسیب بزند. اگر می خواهید باتری گوشی‌تان را در شرایط خوبی نگه دارید، باید تغییراتی در شارژ کردن گوشی‌تان ایجاد کنید.
۱- وقتی که شارژ گوشی کامل شد، آن را از پریز برق بکشید

Batt-02
متصل ماندن گوشی به برق آن هم در حالی که شارژ دستگاه کامل شده در دراز مدت به باتری صدمه می‌زند. وقتی که شارژ گوشی به ۱۰۰درصد می‌رسد، در حالت اتصال به برق، ذره ذره شارژ می‌شود تا در ۱۰۰ درصد بماند. این باعث می‌شود باتری در شرایطی با استرس بالا قرار گیرد که به نوبه‌ خود مواد شیمیایی درون آن را فرسوده می‌کند.
۲- سعی کنید گوشی خود را ۱۰۰ درصد شارژ نکنید

Batt-01
احتیاجی نیست باتری لیتیوم به طور کامل شارژ شود، البته بهتر است که کامل شارژ نشود. زیرا ولتاژ بالا در باتری استرس ایجاد می‌کند که به فرسوده شدن آن در دراز مدت منجر می‌شود.
۳- هر وقت که می‌توانید گوشی خود را به برق وصل کنید

46386452
اینکه گوشی خود را در طول روز هر از گاهی به برق وصل کنید، بسیار بهتر از این است که بگذارید شارژ آن خالی شده تا آن را برای یک مدت طولانی شارژ کنید. بهترین حالت این است که گوشی خود را پس از کم شدن ۱۰درصد از باتری آن، شارژ کنید. بدیهی است که این کار برای بسیاری از کاربران میسر نیست؛ بنابراین هر وقت که می‌توانید گوشی خود را به برق وصل کنید. این را بدانید که چند بار وصل کردن گوشی‌تان به برق در طول روز هیچ مشکلی ندارد. این کار نه تنها باعث می‌شود باتری برای مدت طولانی‌تری عملکرد بهتری داشته باشد، بلکه آن را در شرایط خوب نگاه می‌دارد.
۴- نگذارید گوشی‌تان داغ شود

products_155951_b829871386cc892e15e58432335579be
باتری گوشی‌های هوشمند به حرارت حساس هستند. به همین دلیل بهتر است قاب گوشی خود را به هنگام شارژ جدا کنید؛ به خصوص اگر قاب گوشی‌تان عایق گرما است. اگر در هوای گرم بیرون هستید، گوشی خود را بپوشانید تا از باتری آن محافظت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا