دلیل پیدا شدن باگ‌های متعدد در نرم‌افزارهای اپل چیست؟

موبنا -اوایل ماه جاری مقاله‌ای در وبسایت Verge منتشر شد که در آن با توجه به باگ‌های اخیر محصولات اپل نتیجه گرفته شده بود که کوپرتینویی‌ها باید بیشتر روی محصولات نرم‌افزاری خود کار کند. اما چرا این نتیجه‌گیری چندان درست نیست؟ در حقیقت اینکه کاربران باگ‌های عجیبی مانند عدم کارایی دستگاه در صورت تنظیم تاریخ …

موبنا -اوایل ماه جاری مقاله‌ای در وبسایت Verge منتشر شد که در آن با توجه به باگ‌های اخیر محصولات اپل نتیجه گرفته شده بود که کوپرتینویی‌ها باید بیشتر روی محصولات نرم‌افزاری خود کار کند. اما چرا این نتیجه‌گیری چندان درست نیست؟

در حقیقت اینکه کاربران باگ‌های عجیبی مانند عدم کارایی دستگاه در صورت تنظیم تاریخ بر روی یک سال خاص را کشف می‌کنند، نشان دهنده‌ی استفاده‌ی روزمره‌ی میلیون‌ها کاربر از نرم‌افزارهای اپل است، نه افت کیفیت آن‌ها. این نظر ادی کیو، مسئول سرویس‌های نرم افزاری، و کریگ فدریگی رئیس بخش مهندسی نرم‌افزار اپل است؛ که به تازگی در یک پادکست به انتقادات وارد شده به اپل پاسخ داده‌اند.

فدریگی می‌گوید:

کیفیت نرم‌افزارهای ما طی ۵ سال گذشته افزایش داشته است، اما سطح انتظار از کیفیت نرم‌افزارها هم به همان میزان بالا رفته است. به این فکر کنید که آیفون، آیپد و مک چگونه به جزء جدایی ناپذیری از زندگی خیلی‌ها تبدیل شده‌اند و چند ساعت در طول روز از این محصولات استفاده می‌کنند. وقتی صحبت از پیدا شدن باگ در محصولات نرم‌افزاری می‌شود، باید معیار «میزان استفاده از محصول» هم در نظر گرفته شود.

این یعنی وقتی یک میلیارد نفر از کشورهای مختلف و با زبان‌های گوناگون در تمام ابعاد زندگی خود از تلفن و تبلت‌شان استفاده می‌کنند، بالاخره یک نفر مشکلی را کشف خواهد کرد. مشکلات نرم‌افزاری همیشه وجود دارند، و این تعداد بالای کاربران فعال است که باعث می‌شود این مشکلات بیشتر به چشم بیایند.

کریگ فدریگی

هر مهندس نرم‌افزاری به شما خواهد گفت که چیزی به اسم نرم‌افزار بدون باگ وجود ندارد. تعداد باگ‌های کشف شده در یک نرم‌افزار، همان‌قدر که به کیفیت نرم‌افزار مربوط می‌شود، به تعداد کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند هم بستگی دارد.

ادی کیو نیز در این باره می‌گوید:

ما ادعا نمی‌کنیم که محصولاتمان باگ یا مشکلی ندارند. هر نرم‌افزاری باگ‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد و ما عمیقاً به مشکلات محصولات‌مان اهمیت می‌دهیم.

هر مهندس نرم‌افزاری به شما خواهد گفت که چیزی به اسم نرم‌افزار بدون باگ وجود ندارد

طی این پادکست که یک ساعت به طول انجامید، این دو مدیر اپل چند آمار جالب در مورد نرم‌افزارهای اپل هم ارائه دادند:

  • ۷۸۲ میلیون نفر از آی‌کلود استفاده می‌کنند.
  • در ساعات اوج شلوغی، اپل قادر است حداقل ۲۰۰ هزار آی‌مسیج بر ثانیه را مدیریت کند.
  • حجم مبادلات مالی آیتیونز و اپ استور برابر با ۷۵۰ میلیون دلار در هفته است.

 

ادی کیو

 

کیو می‌گوید وقتی این حجم از کاربران از دستگاه‌ها و محصولات شما به صورت روزمره استفاده می‌کنند، حتی مشکلات به شدت نادر و بعید هم کشف خواهند شد.

اپل در حال حاضر یک میلیارد دستگاه فعال و در حال استفاده در سرتاسر دنیا دارد. شرکت‌های کمی هستند که با این تعداد از کاربران سروکار دارند و شرایط از این لحاظ برای آن‌ها هم یکسان است. باگ‌های محصولات و سرویس‌های پیچیده و باکیفیتی مانند ویندوز، جیمیل، آفیس و اندروید هم که در باشگاه یک میلیاردی‌ها قرار دارند، مرتباً توسط کاربران کشف می‌شوند.

به طور کلی انتقادات از نرم‌افزارها و سرویس‌های اپل و شرکت‌های بزرگ را باید به فال نیک گرفت. این انتقادات نشان می‌دهد که کاربران از محصولات مذکور استفاده کرده و انتظار کیفیت بالایی را از آن‌ها دارند.

منبع:زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا